• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • در سال 98 چه مقدار زعفران و در چه بسته بندی هایی از خراسان صادر شد؟

در سال 98 چه مقدار زعفران و در چه بسته بندی هایی از خراسان صادر شد؟

در حالیکه از انتشار آمار رسمی صادرات زعفران در سال کذشته خبری نیست ، شریعتی مقدم، صادرکننده و رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد در جلسه اخیر این تشکل اطلاعات جالب توجهی را در این خصوص منتشر کرد

علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد به ارائه آماری از میزان صادرات محصولات بخش کشاورزی و به طور خاص صادرات زعفران استان در سال گذشته پرداخت و ابراز کرد: مجموع صادرات محصولات کشاورزی استان در سال 98، حدود 370 هزار و 186 تن به ارزش تقریبی 580 میلیون دلار بوده که بخش اصلی ارزش آن بابت صادرات زعفران است. حجم صادرات زعفران در بسته‌های بیش از 30 گرم زعفران، 190 تن بود. بین 10 تا 30 گرم نیز 51 تن صادرات انجام گرفت و در مورد بسته های زیر 10 گرم نیز حجم صادرات 9 تن برآورد می شود. در مجموع کاهش مقدار صادرات زعفران بسته بندی شده جای تامل و نگرانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ، وی خاطرنشان کرد: 3 تا 4 برابر شدن هزینه حمل محصولات کشاورزی که بیشتر از مسیر هوایی انجام می گیرد، موضوع تاسف بار دیگری است که تقاضا داریم جهاد کشاورزی برای حل این موضوع با اتاق همراهی نماید؛ امروز استرالیا هزینه حمل محصولات صادراتی کشاورزی را رایگان کرده تا این بخش آسیب نبیند و دولت ما نیز باید چاره ای برای این مشکل بیندیشد.

صادرات زعفران متوقف نشده اما به سختی و کندی انجام می شود

ایشان در بخشی از این نشست در خصوص پیشنهاد جناب میری در مورد تعیین نرخ پایه گمرکی زعفران از طریق خود اظهاری نیز اظهار داشت : اگر در خوداظهاری نرخ کمتری اعلام نماییم، در دفاترمان نیز نرخ پایین ثبت می شود و در این صورت بانک تسهیلات ارائه نمی دهد و اگر نرخ بیشتری اظهار کنیم نیز باید مالیات بیشتری بپردازیم، بنابراین شرکت ها نرخ را دقیق می دانند و اگر دقیق اعلام کنند، مشکل حل می شود. البته با پیگیری اتاق ایران خوشبختانه نمایندگان مجلس و حتی شورای نگهبان، بحث معافیت مالیاتی بخش کشاورزی را مدنظر قرار داده اند و بانک مرکزی هم به سمت تعامل بیشتر حرکت کرده است.

پیشنهاد میری در خصوص اصلاح نرخ پایه ی گمرکی زعفران را در لینک ذیل بخوانید : لزوم اصلاح نرخ پایه گمرکی زعفران/ صادرات زعفران کاهش یافت ، قاچاق رونق !

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید