• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • عرضه تعاون روستایی متوقف شد/ برکناری شیرزاد از تعاون روستایی

عرضه تعاون روستایی متوقف شد/ برکناری شیرزاد از تعاون روستایی

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 7, 1399
  • اخبار

حرف آقای نماینده به کرسی نشست

عرضه تعاون روستایی متوقف شد/ برکناری شیرزاد از تعاون روستایی

در حالیکه قرار بود امروز چهارشنبه تعاون روستایی  حدود 2.5 تن زعفران خریداری شده از کشاورزان را در تالار فیزیکی بورس کالا عرضه کند، اطلاعیه مربوطه لغو و از سایت بورس کالا حذف شد. همزمان زنگنه از برکناری مدیرعامل تعاون روستایی نیز خبر داد. شیرزاد 2 سال قبل مدیرعامل تعاون روستایی شده بود و اکنون قربانی چالش های خرید حمایتی شده است.

محسن زنگنه نماینده جدید تربت حیدریه در مجلس که پیشتر برای توقف این عرضه رایزنی کرده بود، بعد از انتشار اطلاعیه عرضه، از این اقدام انتقاد کرد.

اطلاعیه عرضه 2.5 تن زعفران از سایت بورس کالا حذف شد

اینجا بیشتر بخوانید:

نماینده تربت حیدریه: قرار بود عرضه تعاون روستایی متوقف شود/ مسئولان ارشد جهاد بی خبرند!

اطلاعیه عرضه تا دیروز هم روی سایت بود اما امروز حذف شد و عرضه ای هم صورت نگرفت تا حرف نماینده جدید تربت حیدریه به کرسی بنشیند.

اما این همه ماجرا نبود. زنگنه در پیام های اخیر و مصاحبه با قدس آنلاین از برکناری مدیرعامل سازمان تعاون روستایی هم خبر داد. زنگنه ضمن اشاره به تعلل این سازمان در پرداخت پول کشاورزان (40 درصد باقیمانده)، تعلل در فروش صادراتی زعفران موجود و اقدام غیرهماهنگ برای عرضه محصول در تالار فیزیکی بورس کالا، از برکناری مدیرعامل این سازمان خبر داد.

شیرزاد گفت که خبر ندارد!

دکتر زنگنه در گفتگو با قدس انلاین گفت: توافق ما با سازمان برای توقف عرضه در بورس و فراهم شدن زمینه صادرات شکل گرفت تا پس از فروش خیلی زود مطالبات زعفران‌کاران پرداخت شود. با وجود این و در حالی که ما با سازمان تعاون روستایی توافق کرده بودیم چند روز پیش رئیس سابق سازمان خبر از عرضه ۲ تن زعفران در بورس داد که مجدد این موضوع را از وی جویا شدیم که آقای شیرزاد گفت خبر ندارد و جلو عرضه را خواهد گرفت. اعلام دوم سازمان برای عرضه ۵۰۰ کیلو نگین در بورس نشان داد که دست‌هایی پشت این داستان قرار دارد که نمی‌خواهند قیمت زعفران واقعی باشد که پس از این اتفاق مستقیم با شخص وزیر و معاونانش در این باره صحبت شد که آقای خاوازی استدلال‌های ما را منطقی دانسته و در نهایت حکم برکناری رئیس سازمان تعاون روستایی را داد.

خداحافظی با شیرزاد بعد از 2 سال

گفتنی است حسین شیرزاد اردیبهشت 97 مدیرعامل تعاون روستایی شده بود و طی این مدت، تمرکز زیادی روی محصول زعفران داشت. وی بارها از اقدامات این سازمان در خصوص تنظیم بازار زعفران، تجارت زعفران و … دفاع کرده بود. اما اتفاقات اخیر منجر به برکناری وی شد. البته هنوز خبر رسمی برکناری شیرزاد اعلام نشده است.

گفتنی است حسین شیرزاد که دارای مدرک دکتری توسعه کشاورزی است، 16 اردیبهشت 97  با حکم محمود حجتی به سمت مدیرعامل تعاون روستایی منصوب شد. به گزارش ایسنا وی پیش از این معاون سرمایه‌گذاری و عضو هیأت مدیره بنیاد برکت، نماینده تام‌الاختیار وزارت جهاد کشاورزی در شورای عالی بیمه، معاون دفتر اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، نماینده تام‌الاختیار وزارت جهاد کشاورزی در کمیته‌های تغییر اقلیم بانک جهانی و سازمان کنفرانس اسلامی، مجری طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی بخش کشاورزی و مشاور معاون وزیر و رئیس ستاد خودکفایی محصولات استراتژیک، دبیر کمیته بهره‌وری وزیر جهاد کشاورزی بوده است. دستیار ویژه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی آخرین سمت شیرزاد قبل از این انتصاب بود.

قبلی «
بعدی »

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما