• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • زنگنه خبر داد: از تشکیل کمیته های مدیریت بازار تا تهدید سرکوب کنندگان قیمت/ اثر سیاست های ما را خواهید دید

زنگنه خبر داد: از تشکیل کمیته های مدیریت بازار تا تهدید سرکوب کنندگان قیمت/ اثر سیاست های ما را خواهید دید

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 29, 1399
  • اخبار

توضیحات زنگنه درباره برنامه ها برای مدیریت بازار زعفران:

از تشکیل کمیته های مدیریت بازار تا تهدید سرکوب کنندگان قیمت

حمایت زنگنه از 16 میلیون شدن قیمت زعفران/ اثر سیاست های ما را در هفته های آینده خواهید دید

زنگنه، نماینده تربت حیدریه در مجلس در یک فایل صوتی توضیح میدهد که کمیته هایی برای مدیریت بازار تشکیل شده و قیمت واقعی زعفران قیمت های فعلی نیست بلکه دو برابر مقدار فعلی است. زنگنه به برخی افراد که برای سرکوب قیمت ها تلاش میکنند هم اشاره کرده و تلویحا انها را تهدید (به اقدام قانونی) کرد. زنگنه تصریح کرد که برای فصل آتی هم یک خبر خوب برای کشاورزان دارد که هفته آینده، اعلام می شود.  وی ضمن تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده یا در حال انجام تصریح کرد که آثار این سیاست ها را در هفته آتی و هفته های آتی خواهید دید.

از انتصاب مدیر جهادی تا تشکیل کمیته های مدیریت بازار

به گزارش دنیای زعفران، زنگنه در ابتدای این توضیحات ضمن اشاره به اهمیت زعفران در درامد کشاورزان منطقه و کاهش قیمت زعفران در دوره اخیر تصریح میکند که این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است. زنگنه به عنوان اولین اقدام تصریح میکند که توانستیم یک مدیر خوب و جهادی را به سمت ریاست تعاون روستایی منصوب کنیم. زنگنه ادامه داد: بلافاصله کمیته هایی برای مدیریت بازار زعفران  تشکیل دادیم و به صورت شبانه روزی با آنها در ارتباط هستیم.

حمایت از 16 میلیونی شدن قیمت زعفران

زنگنه ادامه داد:  اظهارات غنی زاده مبنی بر 16 میلیونی شدن زعفران درست  است. قیمت واقعی زعفران شاید 2 برابر قیمت فعلی است. قیمت گرمی زعفران در داخل هم بالاست. وی گفت: قیمت های داخلی و خارجی را گرفتیم و قیمت فعلی قیمت واقعی زعفران نیست. به خصوص زعفران نگین و سوپرنگین بیش از چیزی است که گفته می شود. حتی قیمت داخلی هم بیشتر است.

برخی اجازه رشد قیمت ها را نمی دهند

زنگنه اشاره ای هم به برخی مقابله ها کرد و گفت: جریاناتی با افزایش قیمت مقابله میکند. برخی در حوزه زعفران بازارگردانی میکنند که حقیقتا در حوزه زعفران جایگاهی هم ندارند. اما متاسفانه ورود میکنند و به جهت  تمکن مالی که دارند عملا اجازه رسیدن زعفران به قیمت واقعی را نمی دهند. وی افزود: در کنار این، متاسفانه سیاست های غلط و نفوذ برخی در مناصب دولتی منجر به این شده است که کشاورز به حق خودش در حوزه زعفران نرسید.

وی گفت: در خصوص 74 تن به این جمع بندی رسیدیم که در بورس و مزایده به شرط زعفران عرضه شود. خوشبختانه اتفاقات خوبی هم افتاد و قیمت ها رشد کرد. در برخی نمادها تا 10900 هم رسید.

روزهای خوبی در انتظار زعفران است

زنگنه در خصوص علت توقف روند صعودی هم گفت: منتها در روز سه شنبه به جهت تعلل صورت گرفته در زمینه یک سری اقدامات اداری باعث شد که صف عرضه تشکیل شود. متاسفانه برخی انبارها هم صف عرضه را زیاد کردند. من به کشاورزان عزیز وعده میدهیم که قیمت زعفران، بیشتر از انچه امروز در بازار عرضه می شود هست.

وی افزود: طی هفته آینده و هفته های آینده اثرات سیاست های در حال پیگیری (با کمک جهاد و …) را خواهید داد و روزهای خوبی در انتظار زعفران است.

برخی که خودشان میدانند، بدانند که زیر ذره بین هستند!

زنگنه مجددا به برخی افراد اشاره کرد  و گفت: برخی که خودشان میدانند و مخاطب من هستند، بدانند که فعالیت های شما کاملا زیر ذره بین هست. اگر ما داریم نجابت به خرج میدهیم و خیلی از این اقداماتی که با زعفران ایران مقابله میکند و  محصول ملی را دچار مشکل میکند را می بینیم. ما جلساتی با این عزیزان خواهیم داشت و تذکرات لازم را خواهیم داد. امیدواریم که این افراد هم همراهی کنند و اجازه بدهند همه در کنار هم قرار بگیریم و قطعا منافع آنها هم در همراهی با ماست.

وی افزود: نباید برای مقابله با تعاون روستایی یا دولت را بزنیم و این وسط کشاورز ضرر کند. زنگنه گفت: همه برای زعفران لازم هستند؛ کشاورز، بازرگان، صادرکننده و حتی دلال گل و … .

جلسات ادامه دارد

زنگنه ادامه داد: ما هفته آینده با این عزیزان و برخی صادرکنندگان خواهیم داشت. جلسه ای هم با تعاون روستایی داشتیم. جلسات خوبی بود و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

خبر خوبی که دهه اول ذیقعده اعلام خواهد شد

زنگنه افزود: یک خبر خیلی خوب هم برای کشاورزان دارم که اجازه بدهید در دهه اول ذیقعدده اعلام کنیم. یک اقدام بسیار بسیار خوب در حوزه زعفران داریم انجام می دهیم که بتوانیم صیانت از قیمت زعفران را در فصل جدید داشته باشیم. لذا کشاورزان با امید به کار خودشان ادامه دهند.

وی در انتها درباره مطالبات سال گذشته کشاورزان هم توضیح داد: درباره مطالبات، روز سه شنبه به مبلغ 50 میلیارد تومان چک امضا شده و طی هفته آینده پرداخت می شود. ایشان قول دادند که به همین ترتیب ادامه دهند و 100 میلیارد هم طی هفته آینده تامین کنند. ما هم پیگیر خواهی بود.

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. خرید حمایتی یا خرید تجارتی ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید