فعال بازار زعفران :هنوز جهشی در صادرات زعفران رخ نداده است

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 31, 1399
  • اخبار
خواص درمانی زعفران از نظر طب سنتی

حسینی مطرح کرد:

هنوز جهشی در صادرات زعفران رخ نداده است

عضو شورای ملی زعفران گفت: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا در زمینه صادرات ایران جایگاه خود را از دست ندهد. حسینی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت صادرات زعفران با وجود تداوم ویروس کرونا در ایران و جهان اظهار کرد: هنوز جهشی در صادرات زعفران رخ نداده است.

وی افزود: باید پذیرفت که شیوع کرونا در جهان و همه گیری آن در اقتصاد دنیا تاثیر گذاشته است و کالا‌های موجود در چرخه صادراتی را با چالش‌هایی روبرو کرده است.

 عضو شورای ملی زعفران با اشاره به جایگاه و رتبه ایران در تولید زعفران گفت: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا در زمینه صادرات ایران جایگاه خود را از دست ندهد و با توجه به افزایش تولید نیاز است که فکری به حال این موضوع شود.

انتقاد از اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی

 حسینی در ادامه به اظهار نظر معاون وزیر جهاد کشاورزی طی روز‌های گذشته در خصوص افزایش قیمت زعفران اشاره کرد و گفت: این صحبت‌ها متاسفانه هیجانات مقطعی به بازار وارد می‌کند و دود آن به چشم تولید کننده خواهد رفت.

 وی افزود: براساس این صحبت‌ها عده‌ای برای خرید اقدام می‌کنند و به محض کاهش قیمت، اقدام به فروش زعفران خواهند کرد که چنین اقداماتی تعادل در بازار زعفران را برهم می‌زند.

 عضو شورای ملی زعفران تاکید کرد: با توجه به تنش‌های ایجاد شده براساس گفته‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی طی چند روز قیمت زعفران صعودی شد و دوباره به رقم‌های گذشته بازگشت.

 حسینی گفت: در حال حاضر هر کیلو زعفران با توجه به کیفیت حداقل ۶ میلیون تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر با قیمت ۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 

 وی در ادامه به ادامه قاچاق پیاز زعفران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اقدامات با نبود نظارت آینده زعفران کشور را به خطر می‌اندازد و هیچ سیاستگذاری درستی برای فروش مازاد پیاز زعفران وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید