مطالبات زعفرانکاران تربتی پرداخت خواهد شد، به زودی !!

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 18, 1399
  • اخبار

نماینده تربت مدعی شد :۲۳۸ میلیارد تومان، باقیمانده مطالبات زعفرانکاران از تعاون روستایی به مرور پرداخت خواهد شد!

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره حجم خرید زعفران اظهار کرد: از آغاز طرح خرید حمایتی زعفران در آبان‌ماه سال گذشته، از 9 هزار و 502 کشاورز، 68 تن و 900 کیلوگرم زعفران تحویل گرفتیم و طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته 414 میلیارد تومان مطالبات زعفران‌کاران نیز پرداخت شده است.

محسن زنگنه افزود: با 5 هزار و 347 نفر از زعفران‌کارانی که تا 4کیلو و 735 گرم تحویل دادند، 100 درصد تسویه حساب شده است و بقیه زعفران‌کاران نیز 62.8 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند.

به گزارش فارس ، وی گفت: طی دو هفته گذشته در سه مرحله 55 میلیارد تومان به حساب زعفران‌کاران خراسان رضوی واریز شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۳۸ میلیارد تومان از مطالبات زعفران‌کاران باقی مانده است، اظهار کرد: طرح ما این بود که با توجه به پول نداشتن تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات و همراهی نکردن بانک‌ها و عدم امکان دریافت تسهیلات بتوانیم هر چه سریع‌تر از طریق مزایده عادلانه به صادرکنندگان با شیوه‌ای که بازار دچار صدمه نشود زعفران‌ها را واگذار کنیم و سپس پول آن را به کشاورزان بدهیم.

زنگنه افزود: در اواخر اردیبهشت ماه متأسفانه زعفران را وارد بورس کردند و با اقدام دکتر خابازی وزیر جهادکشاورزی، رئیس سازمان تعاون روستایی برکنار شد.

وی بیان کرد: رئیس جدید در نامه‌ای که هفته گذشته به سازمان برنامه و بودجه طرح را اعلام کرده و  تأییدیه آن آمده و جواب آن واصل شده است تا بلافاصله فرآیند فروش زعفران فقط و فقط برای صادرات نه فروش داخل به صادرکنندگان اتفاق بیفتد و ما امیدواریم که برای هفته آینده اولین فروش انجام شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر پول کشاورزان که چیزی حدود ۱۳۴ میلیارد تومان است، به‌تدریج به حساب آن‌ها واریز شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به کشاورزان حق بدهیم و با آن‌ها مدارا کنیم و کنار آن‌ها بمانیم و برای حل مشکلات‌شان تدبیر کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید