پایان آرام خرداد پرحادثه، آغاز تابستان داغ زعفران؟!

  • توسط دنیای زعفران
  • تیر 1, 1399
  • گزارش

زعفران خردادماه را بعد از فراز و فرودهای فراوان پشت سر گذاشت اکنون احتمالا یک تابستان پرماجرا را پیش رو دارد:

پایان آرام خرداد پرحادثه، آغاز تابستان داغ زعفران؟!

زعفران خردادماه را با رشد حدودا 16 درصدی قیمت ها (در گواهی سپرده بورس) پشت سر گذاشت. رشد قیمت در بازار نقدی کمتر و در بازار آتی هم در همین حدود بود. اگرچه وضع بازار هنوز خوب نیست و صادرات به روال بازنگشته اما واضحا در خردادماه بهتر از اردیبهشت ماه بود؛ اردیبهشتی که در آن بر خلاف پارسال، قیمت ها فروریخت و یک کف قیمتی برای زعفران ثبت شد.

اما خردادماه با بهبود تدریجی وضع بازار (این تحلیل را بخوانید: خردادی خوب در انتظار زعفران است؟ چرا وقت فروش نیست؟ ) نسبت به اردیبهشت ماه و همچنین استقرار تیم زنگنه-غنیزاده بر مسند مسئولیت در مجلس و تعاون روستایی و تلاش برای منصفانه کردن قیمت زعفران، برای طلای سرخ، پرحادثه و البته شیرین بود. اگرچه روند پرشتاب صعودی زود متوقف شد اما در پایان خرداد دو اتفاق افتاد:1- قیمت ها متعادل شد و هیجان مثبت و منفی از باار رخت بربست. 2- در آخرین روز خرداد جمع متنوعی از بازیگران صنعت زعفران که بعضا در رسانه ها انتقادات شدیدی هم از یکدیگر داشتند، دور هم نشستند و برای اعتلای این صنعت، همفکری کردند.

لذا خرداد پرحادثه آرام تمام شد اما انتظارات برای بهبود قیمت زعفران همچنان قوی است. تلاش زنگنه-غنی زاده هم ادامه دارد و باید منتظر باشیم تا ببینیم تابستانی داغ (مثل تابستان 97) در انتظار زعفران است یا نه؟ و آیا مجموعه اقداماتی که زنگنه در انتهای هفته گذشته و شب گذشته مطرح کرد زعفران را به قیمت 16 میلیون تومان میرساند یا نه؟

در این خصوص می توانید این تحلیل را بخوانید:

تحلیل ۱۶ میلیونی شدن زعفران (۳)؛ ۴ ابزار واقعی مدیریت بازار/ بررسی سناریوی رشد تدریجی

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: قیمتگذاری مجدد محسن آقا برای زعفران؛ این بار زعفران 60 میلیونی | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید