• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل
  • >
  • آخر هفته دورنگ بازار زعفران؛ افت قیمت نقدی و نگین آتی و رشد قیمت پوشال

آخر هفته دورنگ بازار زعفران؛ افت قیمت نقدی و نگین آتی و رشد قیمت پوشال

قیمت روز زعفران تحلیل قیمت زعفران

رشد قیمت زعفران پوشال در بازار آتی و تداوم افت نگین

بازار در مسیر تخلیه حباب های کاذب

امروز در حالیکه از بازار نقد خبر افت مختصر قیمت ها رسید، در بازار آتی قیمت پوشال رشد کرد اما نگین باز هم نزولی بود.

وضعیت و قیمت بازار نقدی زعفران

با افزایش عرضه زعفران در بازار سنتی و کاهش تقاضا قیمت انواع زعفران کاهش یافت. تقاضا در انواع پوشال در روزهای اخیر مناسب نیست و همین موضوع باعث کاهش مجدد انواع پوشال شد. اگرچه برخی از انواع نگین نیز شاهد کاهش قیمت بود ؛ اما تقاضا در نگین سوپر و سوپر اتویی کماکان مناسب است و همین موضوع انرا از کاهش قیمت مصون داشته است.

وضعیت قیمت های بورس (آتی)

امروز در حالیکه بازار گواهی سپرده مطابق معمول تعطیل بود، در بازار آتی شاهد دو روند متفاوت بودیم. رشد قیمت آتی و تداوم افت قیمت نگین.

به این ترتیب در سررسید شهریورماه قیمت نگین به 10.3 و پوشال به 7.1 رسید. در سررسید آبان ماه نیز قیمت نگین به 11 و پوشال به 7.2 رسید.

به این ترتیب شاید بتوان گفت که واگرایی های نسبی بین بورس و بازار و بین نگین و پوشال در حال تخلیه شدن است و قیمت ها به مرور به محدوده منطقی خود بازمیگردد. البته همین الان هم قیمت گواهی حدود یک میلیون تومان بیشتر از نقدی است و نسبت نگین به پوشال هم حدود 1.46 است که از محدوده تعادلی بالاتر است. حتی با لحاظ اینکه اخیرا تقاضا برای انواع مرغوب نگین بهتر شده اما توجیه فاصله فعلی را نمیکند. درباره روند کلی بازار بدون مداخله سیاستگذار، تحلیل زیر که مربوط به اوایل این هفته است را بخوانید:

زعفران نگین گواهی، باید تا کجا افت کند تا به تعادل برسد؟/ ۴ گزینه برای تعادل تابستانی زعفران بورسی


امیدواریم اگر بازارساز و مسئولین این بار قصد مداخله داشتند، به نحوی باشد که همه بازارها و همه انواع به نحو یکسان تحریک شود و دوباره شاهد واگرایی و رشد کاریکاتوری بخشی از بازار نباشیم!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید