• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • مرور هفتگی: رشد قیمت در همه بازارها، خبرهای جدید از وضعیت و آمار صادرات زعفران

مرور هفتگی: رشد قیمت در همه بازارها، خبرهای جدید از وضعیت و آمار صادرات زعفران

قیمت زعفران - هفتگی

زعفران در هفته ای که گذشت؛ رشد قیمت در همه بازارها، خبرهای جدید از صادرات

آمار صادرات زعفران در بهار و روند صعودی صادرات از خرداد

زعفران در هفته گذشته همزمان با اتمام تیرماه و ورود به مرداد کم خبر نبود. آمار جدیدی از صادرات زعفران منتشر شد که نشان میدهد طی سه ماهه اول سال 37 تن زعفران صادر شده است. صادرات ماهانه بیش از 10 تن زعفران، برای شرایط کرونا بد هم نیست. همزمان احتشام رئیس شورای ملی زعفران هم گفت: در حال حاضر صادرات زعفران از خرداد ماه روند رو به رشدی پیدا کرده است، اما قیمت زعفران متاسفانه روند کاهشی به خود گرفته و این موضوع به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است. شریعتی مقدم فعال بازار زعفران هم در اظهاراتی خاص اعلام کرد: امروزه ثابت شده است که زعفران اثر دارویی دارد و همچنین مکمل داروهای مهم می‌تواند باشد. بنابراین امیدواری برای کشف داروی کرونا با استفاده از زعفران بیشتر شده  است!

گفتنی است طی هفته قبل قیمت زعفران در بازار اندکی رشد کرد اما در بورس بعد از افت شدید در هفته چهارم تیرماه، شاهد بازگشت قیمت ها و مثبت شدن تغییرات در اکثر نمادها بودیم.

قیمت زعفران - هفتگی
تغییرات قیمت زعفران در هفته گذشته

وضعیت بازار از زبان شریعتی مقدم

شریعتی مقدم رئیس کمیسیون  کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی با بیان اینکه بیماری کرونا صادرات وزنی زعفران را ۱۵ تا ۲۰درصد کاهش داده است، گفت: کاهش قدرت خرید مردم، تعطیلی ایرلاین‌ها و رستوران‌ها، مشکلات حمل‌ونقل و ورود کالا باعث کاهش صادرات این محصول شده است. شریعتی، فعال بازار زعفران گفت: امروزه ثابت شده است که زعفران اثر دارویی دارد و همچنین مکمل داروهای مهم می‌تواند باشد. بنابراین امیدواری برای کشف داروی کرونا با استفاده از زعفران بیشتر شده  است.

مجادله زعفرانی در مجلس: زعفران من بهتر است!

در هفته ای که گذشت شاهد یک مجادله عجیب و بچگانه در مجلس در خصوص کیفیت زعفران بودیم. «سلمان اسحاقی» نماینده قائنات و زیرکوه با اشاره به سخنان  نماینده  خرم آباد و دوره، گفت: جناب آقای «ویس کرمی» مردم از شما توقع دارند که سخنان مستند و علمی داشته باشید، اینکه می‌فرمایید زعفران استان من بهتر از زعفران استان خراسان است کار پسندیده‌ای نیست بفرمایید که کدام استانداردها را گرفته‌اید.کرمی در سخنانی در مجلس شورای اسلامی از کیفیت برتر زعفران لرستان نسبت به زعفران خراسان سخن گفته بود.

هزینه حمل و نقل صادراتی زعفران چقدر است؟

رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به افزایش ۳ برابری قیمت حمل زعفران نسبت به سال گذشته گفت: هر کیلو زعفران سال گذشته با هزینه ۲ تا دو و نیم دلار بارنامه می‌شد، اما درحال حاضر این رقم برای حمل هرکیلو زعفران به ۶ تا ۷ یورو افزایش یافته است.

صادرات رو به افزایش، قیمت رو به کاهش!/ انتقاد از نبود قیمت پایه صادراتی

رییس شورای ملی زعفران اظهار کرد: در حال حاضر صادرات زعفران از خرداد ماه روند رو به رشدی پیدا کرده است، اما قیمت زعفران متاسفانه روند کاهشی به خود گرفته و این موضوع به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است.

احتشام در خصوص ارتباط افزایش قیمت ارز با کاهش قیمت زعفران گفت: عدم نظارت بر مدیریت زعفران باعث شده است هنگامی که قیمت ارز افزایش می‌یابد با کاهش قیمت زعفران رو به رو شویم و نبود قیمت پایه صادراتی این معضل را افزایش داده است.

صادرات 37 تن زعفران/ امیدواری به رشد قابل توجه صادرات

طی هفته گذشته سخنگوی گمرک ایران گفت: طی ۳ ماهه اول سال ۹۹ علی رغم دشواری‌های موجود در پی شیوع ویروس کرونا اقدام به صادرات ۳۷ هزار و ۶۴۵ کیلوگرم زعفران به بیش از ۵۲ کشور داشته ایم. سخنگوی گمرک ایران افزود: ارزش این حجم از صادرات زعفران بالغ بر ۳۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۱۶ دلار است. وی ابراز امیدواری کرد: با بازگشایی مسیرهای پروازی و مهار کرونا روند صادرات زعفران در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

در خصوص وضعیت آمار صادرات زعفران اینجا بیشتر بخوانید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید