• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • تداوم سیاست عجیب وزارت جهاد کشاورزی؛ زعفران بکارید، تسهیلات می دهیم!!

تداوم سیاست عجیب وزارت جهاد کشاورزی؛ زعفران بکارید، تسهیلات می دهیم!!

  • توسط دنیای زعفران
  • مرداد 6, 1399
  • اخبار

جهادکشاورزی لرستان از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در راستای گسترش کشت زعفران خبر داد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس آزمایش های انجام شده زعفران استان لرستان از کیفیت بالاتری نسبت به زعفران تولید شده در خراسان رضوی و جنوبی برخوردار است.

احمدوندی افزود: سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از توسعه کشت زعفران در استان به کشاورزانی که در سامانه سیتا ثبت نام کند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ وی با بیان اینکه نبود مکانیزاسیون هنگام کاشت و برداشت از جمله چالش‌های پیش روی کشت زعفران در استان است افزود: برای ورود مکانیزاسیون با برخی شرکت‌ها رایزنی‌هایی شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی گفت: بزودی با تعاونی زعفران کاران شهرستان سلسله که بیشترین سطح زیر کشت در استان را دارد موضوع برند زعفران تولیدی لرستان پیگیری می شود.

علیرضا احمدوندی افزود: سطح زیر کشت زعفران در لرستان ۳۸۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال این سطح به ۴۸۰ تا ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

وی گفت: پراکنش مناسب بارندگی و خاک حاصل‌خیز شرایط را برای توسعه و کشت زعفران در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار فراهم کرده است.

دنیای زعفران: ارایه تسهیلات و پرداخت انواع یارانه به منظور گسترش کشت زعفران در استانهای مختلف به خبری تکراری تبدیل شده است .پرسش مهم آنست که در دستگاه عریض و طویل دولت اعم از وزارتخانه های ی کشاورزی ، اقتصاد ، صمت یا سازمان برنامه و بودجه یا دهها نهاد دیگر، آیا هیچ مدیر خردمندی یافت نمی شود که مانع ادامه ی این روند تاسف برانگیز شود؟؟ چرا باید اینچنین منابع عمومی را قربانی سیاستهای نابخردانه ساخت؟؟ تاسف برانگیزتر نیز آنکه ، هیچ مدیری در هیچ سطحی پاسخگوی این فاجعه مدیریتی نیست.

معاون جهادکشاورزی استان اصفهان: اصفهان چهارمين استان، در زمينه توسعه و ايجاد اراضي زعفران در کشور

به گزارش نصف جهان ،معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان اصفهان،با اشاره به سطح مطلوب کيفيت زعفران استان اصفهان مي‌گويد: اين استان با بيش از 1500 هکتار اراضي زير کشت زعفران چهارمين استان، در زمينه توسعه و ايجاد اراضي کشت طلاي سرخ در کشور شناخته شده است. سه استان خراسان شمالي، جنوبي و رضوي در رده‌هاي نخست توليد اين محصول قرار دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید