• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • زعفران در هفته سوم مرداد؛ رشد بورس و افت نقدی/ شرط زنگنه برای رشد قیمت ها در سال آتی چه بود؟

زعفران در هفته سوم مرداد؛ رشد بورس و افت نقدی/ شرط زنگنه برای رشد قیمت ها در سال آتی چه بود؟

  • توسط دنیای زعفران
  • مرداد 25, 1399
  • اخبار

زعفران هفته سوم مرداد را در حالی پشت سر گذاشت که بازارها عملکرد متفاوتی از نظر قیمت داشتند. عرضه تعاون روستایی هم اعلام شد و دکتر زنگنه هم اظهارات جدیدی در خصوص بازار و قیمت ها داشت.

رشد بورس، افت بازار سنتی

✅ زعفران، سومین هفته مرداد را از نظر قیمتی اینگونه پشت سر گذاشت:
افت قیمت ها در بازار نقدی/ رشد در بازار نقدی بورس / ثبات نسبی در بازار آتی
✅ با این تحولات شکاف قیمتی بین بازار نقد و بورس باز زیاد شده است.

در خصوص وضعیت بازار و قیمت ها این تحلیل را بخوانید:

تلاطم قیمت زعفران در بورس و آتی ، شکاف شدید انتظارات و نظر اهالی بازار

زنگنه درباره بازار و عملکرد خود چه گفت؟

در حوزه اخبار هم اعلام مزایده زعفران تعاون روستایی بود که اثر منفی خود را بر بازار گذاشت/ دکتر زنگنه در یک فایل صوتی گفت که انتظار میرود با فروش و صادرات این محصولات بازار رشد کند
زنگنه نماینده پرتلاش مردم تربت حیدریه، در یک فایل صوتی به سوالات پاسخ داد و از عملکرد خود دفاع کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با کمک و همراهی کشاورزان بازار بهبود یابد
زنگنه همچنان عملکرد خود را با رشد قیمت ها در بورس میسنجد و از ان دفاع میکند در حالیکه حجم بازار بورس(ظرفیت انبارها) کمتر از 10 درصد کل بازار زعفران است.
وی یکی از علل عدم رشد قیمت زعفران در بازار نقد را هم، “بی اطلاعی کشاورزان” از قیمت های بورسی و فروش به قیمت کم به دلال ها دانست. ادعایی که به طور جدی قابل مناقشه است.

وی این را هم گفت که به بورس زعفران به خاطر نبود زیرساخت ها انتقاد دارم اما مبنا قیمت بورس است. وی با این توضیح از اظهارات پیشین مبنی بر رشد قیمت در اثر عملکرد خودش دفاع کرد. این در حالی است که مبنا قراردادن قیمت بورس با توجه به حجم کم بازار نمیتواند منعکس کننده واقعیت بازار باشد.

شرط رشد قیمت از نظر زنگنه

وی با اشاره به اینکه خیلی از دلالها از عدم اطلاع کشاورازن سواستفاده کرده اند گفت قرار است یکی از معین های اقتصادی در مسیر حمایت از زعفران همکاری کنند شرط وقوع اتفاقات خود در حوزه زعفران را همراهی و گوش به زنگی کشاورزان دانست و خواست که از طریق مسیرهای ارتباطی و کانال با وی در ارتباط باشند. وی ابراز امیدواری کرد که در صورت همراهی طی سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه زعفران شاهد باشیم

 

شرط دیگر زنگنه فروش موفق 60 تن زعفران تعاونی برای صادرات بود.

زنگنه درباره مشکلات بازار زعفران به مواردی چون سواستفاده و بازارگردانی عده ای در بورس و بازار، رقابت منفی تجار، بی اطلاعی کشاورزان اشاره کرد.

3 راهکار رفع مشکلات

وی درباره راهکارها برای رفع مشکلات به قطع دخالت دولت در بازار زعفران ، رفع رقابت منفی تجار که در فروش زعفران دارند اشاره کرد. وی نهایتا هم به باندهایی که اشاره کرد که نمیخواهند قیمت زعفران رشد کند.وی به افرادی که با مصاحبه بازار را خراب میکنند اشاره کرد. وی راهکار رفع این مشکل را ایجاد یک اتحادیه قوی از کشاورزان دانست.

وی وضعیت فعلی بازار زعفران را نتیجه اقدامات گذشته دانست و از خرید حمایتی در سال گذشته بدون زیرساخت لازم هم انتقاد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید