• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد/ اولین جلسه میز زعفران بعد از تعطیلات

کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد/ اولین جلسه میز زعفران بعد از تعطیلات

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 6, 1399
  • اخبار
خواص درمانی زعفران از نظر طب سنتی

کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد

تشکیل میز ملی زعفران ، بررسی مشکلات صادرات و شناسایی بازارهای متنوع هدف بعد از تعطیلات

سازماان توسعه تجارت ایراناز تشکیل کارگروه ویژه زعفران خبر داد. این سازمان اعلام کرد که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای عملیاتی شدن تاکیدات ریاست محترم جمهوری، جهت جلوگیری از خام فروشی زعفران و حمایت از ارزش افزوده صادرات این محصول، کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد.

بر این اساس بعد از تشکیل کارگروه ویژه، میز ملی زعفران نیز با حضور ذینفعان جهت بررسی مشکلات صادرات و کمک به شناسایی بازارهای هدف متنوع بعد از تعطیلاتایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه تشکیل کارگروه ویژه زعفران آمده است که حمید زادبوم، معاون وزیر و ریس کل این سازمان، با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت این محصول و زیرساختهای مناسب جهت توسعه صادرات آن، و در راستای عملیاتی شدن تاکیدات ریاست محترم جمهوری، با دستور سرپرست وزارت صمت، کارگروه ویژه زعفران به مسولیت سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است.

وی افزود: این کارگروه متشکل از سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت های ذیربط از وزارت جهاد کشاورزی و صمت، همچنین تشکل های مرتبط و اتاق بازرگانی است.

زادبوم خاطر نشان کرد، متعاقب تشکیل این کارگروه، میز ملی زعفران نیز برای بررسی مشکلات صادرات این محصول و کمک شناسایی بازارهای متنوع هدف، با حضور نمایندگان استان های خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، پس از تعطیلات این نهاد، در سازمان توسعه تجارت ایران دنبال خواهد شد.

گفتنی است زعفران برند کالای صادراتی ایران است که سالانه بیش از 500 تن در ایران تولید شده و حدامثر 20 درصد مصرف داخلی دارد و مابقی آن به بازارهای مختلف جهان صادر می گردد. در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش برای تحقق اهداف سیاست تجاری صادرات با ارزش افزوده است.

گفتنی است رئیس سازمان توسعه تجارت شب گذسته نیز توضیحاتی در خصوص حمایت از زعفران مطرح کرده بود:

بسته سازمان توسعه تجارت برای زعفران شامل چه مواردی است؟ از افزایش صلاحیت شورای ملی زعفران تا منع صادرات فله زعفران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید