• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • زعفران تعاونی مشتری پیدا نکرد! /هفته آینده باقیمانده مطالبات زعفرانکاران پرداخت می شود.

زعفران تعاونی مشتری پیدا نکرد! /هفته آینده باقیمانده مطالبات زعفرانکاران پرداخت می شود.

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 6, 1399
  • اخبار

رییس تعاونی روستایی تربت حیدریه ضمن انتقاد از اختیارات ناکافی تعاونی ، از پرداخت 10 میلیارد از مطالبات زعفرانکاران در روز گذشته و پرداخت الباقی در هفته آینده خبر داد.

دنیای زعفران– رییس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه گفت: این اداره با وجود وظیفه محوری حمایت از فعالان بخش کشاورزی، فاقد هرگونه اختیار و قدرت تصمیم‌سازی در حوزه خرید حمایتی زعفران و فروش آن به عنوان محصول مهم و راهبردی این شهرستان است.

به گزارش دنیای زعفران ، نسرین شیبانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این فقدان اختیار در حالی است که زعفرانکارانی که محصول تولیدی خود را به اداره تعاون روستایی تحویل داده‌اند هرگونه تاخیر و دیرکرد در دریافت مطالباتشان را از ناحیه اداره تعاون روستایی دیده و آن را از همین طریق پیگیری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین “خریدهای حمایتی” اقدامی تکلیفی نیستند بلکه بنا به شرایط و مقتضیات روز با هدف حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان صورت می‌گیرند.

رییس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه گفت: ظرف سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ عملیات خرید حمایتی زعفران به میزان ۲۵ تن انجام شد. حجم این خرید پارسال نیز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن زعفران به ارزش هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بود.
وی همچنین کل طلب کنونی زعفرانکاران تربت‌حیدریه را ۹۸۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تا پایان وقت اداری امروز ششم شهریور ۳۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان زعفرانکار در این شهرستان واریز می‌شود.
شیبانی افزود: بنا براین بود که زعفران خریداری شده امسال در چارچوب “طرح حمایتی دولت” در قالب مزایده به صادرکنندگان این محصول راهبردی فروخته شود اما بخاطر نوع مزایده برپا شده و تقسیم محصول زعفران به سه محموله ۲۰ تنی، تاکنون کالای عرضه شده مشتری خود را پیدا نکرده و هنوز به فروش نرسیده است.

وی ادامه داد: همین رخداد موجب تاخیر در پرداخت طلب زعفران‌کاران شد لذا سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور قصد دارد با ایجاد تغییر در شیوه فروش، تمهیدات لازم را برای فروخته شدن زعفران باقیمانده فراهم نماید.

 

دنیای زعفران : در خصوص نحوه ی برگزاری مزایده شائبه هایی وجود دارد که امیدواریم غلط باشد و از عدم دقت و بی اطلاعی برگزارکنندگان ناشی شود.زعفرانی که در انبارهای تعاونی خاک می خورد! در زمره ی منابع عمومی به شمار می رود و هیچگونه تسامحی نسبت به آن پذیرفته نخواهد شد.

نکته : خانم شیبانی به تصریح مشخص نکرده اند که منظورشان از شکست مزایده ، مزایده اخیر می باشد یا مزایده ی پیشین و اطلاعاتی که در این خصوص نیز از ایشان منتشر شده است ، کاملا مبهم است و با هیچ یک از دو مرحله ی مزایده به صورت کامل تطابق ندارد !!! با اینحال ، با توجه به فرصت 13 روزه ی شرکت در مزایده ی اخیر و عدم اتمام این مهلت ، احتمالا مزایده ی پیشین مدنطر ایشان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما