نخستین جلسه کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد/اعضای کارگروه را بشناسید

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جمع کارگروه ویژه زعفران با بیان اینکه زعفران شناسنامه صادرات ناب ایران است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران از سال ۱۳۸۰ در قالب پرداخت جوایز و مشوق‌های صادرات، حمایت از توسعه صادرات زعفران با ارزش افزوده بالا را در اولویت برنامه‌های خود داشته است.

تشکیل کارگروه ویژه زعفران در خصوص برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد ارزش افزوده

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از سازمان توسعه تجارت، حمید زادبوم، دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری شورای ملی زعفران و دستگاه‌های ذی‌ربط از سال ۱۳۸۷ مصوبات متعددی به دولت پیشنهاد داده و براساس مصوبات ابلاغی و امکانات و منابع بودجه در دسترس به ارزش‌‌آفرینی صادرات زعفران کمک کرده است.

وی افزود: می‌توان مجدد با یکصدایی بخش خصوصی در قالب شورای ملی زعفران ایران، جایگاه زعفران ایرانی را در سطح جهان ارتقاء داد.

گفتنی است؛ در اجرای منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد ارزش افزوده در محصو ل زعفران جنوب خراسان، سرپرست وزارت صمت دستورات اکیدی مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه زعفران به فوریت و با حضور دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های غیردولتی ذی‌ربط و تشکل‌های فراگیر آن را داشت.

در این راستا کارگروه ویژه زعفران با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت امور صنایع وزارت صمت، بانک مرکزی ج. ا. ایران، وزارت بهداشت، بانک توسعه صادرات ایران، اتاق‌های بازرگانی و تعاون ایران، شورای ملی زعفران و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل جلسه داد و سیاست‌ها و برنامه‌های کلان صادراتی با رویکرد توسعه صادرات زعفران با بسته‌بندی و ارزش افزوده بالا و کمک به توسعه زیرساخت‌های ارزش‌آفرینی زعفران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید