• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد شدید فرماندار تربت حیدریه از کارخانه گلوبال زعفران/ وقتی خزانه خالی توجه جناب فرماندار را به فراوری زعفران جلب می کند!

انتقاد شدید فرماندار تربت حیدریه از کارخانه گلوبال زعفران/ وقتی خزانه خالی توجه جناب فرماندار را به فراوری زعفران جلب می کند!

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 7, 1399
  • اخبار

اگر تنها  زعفران و صنعت گردشگری را فعال کنیم، نیازی به احداث کارخانه نداریم

دنیای زعفران- «علی رستمی» امروز( ۷ مهر) در مراسم افتتاح دفتر خدمات گردشگری آرنیکا سفر توس با بیان اینکه در حالی که عمر گردشگری در جهان ۲۰ است، این رقم در ایران ۱۰ و در خراسان رضوی پنج سال و در تربت‌حیدریه تنها ۲ سال مفید دارد، گفت:این بدان معناست که صنعتی گردشگری بسیار جوان و ما هنوز فرصت‌های خوبی برای معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه در اختیار داریم زیرا با کمک این صنعت تبادلات فرهنگی رونق گرفته و در نتیجه دست اندرکاران آن به سوآوری بسیار بالا می‌رسند.

 

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از خبرگزاری شبستان، فرماندار تربت با انتقاد از بلااستفاده ماندن کارخانه گلوبال زعفران تربت‌حیدریه گفت: نباید فراموش کنیم کلوبال نماد تعطیلی صنعت فراوری زعفران این شهرستان می‌باشد زیرا سرحلقه اصلی بهره‌برداری آن در آنسوی آب‌ها است.

 

رستمی با بیان اینکه آن‌هایی که این ساختمان را بنا کردند، هدفشان ساخت ماکتی بود که به ما بفهمانند نباید در حوزه زعفران اقدامی بکنیم، افزود: گلوبال هم مثل مجوزهای احداث کارخانه فولاد این خطه است که هنوز یک واحد آن هم افتتاح نشده ‌است.

 

وی با بیان اینکه باید محور گردشگری این شهرستان را بر تربتی محور قرار بدهیم، گفت: اگر تنها همین زعفران و صنعت گردشگری را فعال کنیم، نیازی به احداث کارخانه نداریم زیرا این بخش با سرمایه‌گذاری اندک، آورده بی‌نهایت با خود به همراه دارد.

 

فرماندار تربت حیدریه افزود: تاکنون مردم این خطه از داشته‌های خود نتوانسته‌اند درست استفاده کنند و هر چند برایشان آبرو به همراه داشته، ولی سودآور نبوده و گواه این ادعا آن است همان جایی که افتخارش تولید ۸۵ درصد ابریشم جهان است (بایگ) فقیرترین مردم این شهرستان را هم دارد و این برازنده این شهرستان کهن نیست.

 

دنیای زعفران : ” جانا سخن از زبان ما می گویی ! ” .اظهارات فرماندار تربت حیدریه صحیح می باشد. تربت حیدریه یک تنه زعفران و ابریشم دنیا را تامین می کند اما آیا وضعیت اقتصادی مردمان این شهر به اندازه ی این قابلیت، توسعه یافته است ؟ قطعا خیر ! جناب فرماندار طبعا انتظار ندارد که علل این موضوع را از کشاورزان شریف آن خطه جویا شویم.قطعا سهم مهمی از  این شکست از آن مدیرانی است که در دو دهه ی اخیر بر مدیریت این شهر تکیه زده اند.تربت حیدریه با ظرفیت های موجود بی تردید باید در زمره ی مرفه ترین و توسعه یافته ترین شهرهای ایران باشد اما نیست. البته ما چندان ساده نگر نیستیم که تمام سهم این وضعیت را بر مدیران تحمیل نماییم اما کیست که نداند که وضعیت این روزهای صنعت زعفران در درجه نخست حاصل تصمیمات و اقدامات مجموعه مدیرانی است که در این چندین دهه در بخش های مختلف اجرایی و تقنینی صاحب مسئولیت بوده اند.آیا ایشان و مدیران سابق به قدر کفایت در توسعه ی همه جانبه ی این صنعت کوشیده اند؟ خیر !

تحریم نفتی اگرچه سختی های پرشماری را بر مردمان این سرزمین تحمیل کرده است لکن از یک منظر اتفاقات مثبتی را نیز موجب شده است ؛ از جمله آنکه جناب فرماندار ناچارا چشم بر خزانه ی خالی بسته است و به توسعه ی گردشگری و صنعت زعفران می اندیشد. در روزگار وفور دلارهای نفتی، مدیران دولتی را چه نیازی بود به گردشگری و فراوری زعفران !؟

 

سایر اخبار را نیز مطالعه نمایید :

ادعای یک صادرکننده زعفران:قیمت زعفران توسط 3 تاجر ایرانی مقیم اسپانیا تعیین می شود !!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید