• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • زنگنه: در میز زعفران موافقت شد که قیمت خرید زعفران از کشاورز در سال جاری 14 میلیون تومان باشد

زنگنه: در میز زعفران موافقت شد که قیمت خرید زعفران از کشاورز در سال جاری 14 میلیون تومان باشد

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 27, 1399
  • اخبار
جلسه شورای اداری تربت- قیمت خرید زعفران در سال 99

زنگنه صبح امروز در شورای اداری تربت حیدریه مطرح کرد:

در میز زعفران موافقت شد که قیمت خرید زعفران از کشاورز در سال جاری 14 میلیون تومان باشد و قیمت صادرات 600 دلار

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس صبح امروز ضمن اشاره به وضعیت بورس و بازار سرمایه کشور به شرایط زعفران پرداخت و درباره خروجی ها و مصوبات میز زعفران گفت:  مقرر شد اتحادیه صادرکنندگان زعفران قوانین و اسناسنامه را شفاف اعلام کنند و شورای ملی زعفران تعدیل شود و همچنین موافقت کردند قیمت کف خرید از این منطقه تعیین شود بطوری که خرید محصول از کشاورز هر کیلو 14 میلیون تومان و قیمت برای صادرات بین 600 تا 700 دلار تعیین شود.

پیشتر توضیحات مختصری درباره خروجی جلسه میز زعفران اعلام شده بود که موارد فوق در آن نبود. در گزارشی که روابط عمومی سازمان توسعه تجارت داده بود در شرح این جلسه اینگونه آمد: در این نشست، مدیریت قیمت داخلی و تاثیر فعال بر قیمت جهانی زعفران توسط ایران و فراهم شدن زمینه حضور و سفر خریداران خارجی زعفران ایران در بازارهای جهانی در فصل برداشت زعفران که فصل گردشگری مناطق زعفرانکاری ایران است، به عنوان بخشی از راهکارهای ارائه شده مطرح شد. درباره این جلسه اینجا بیشتر بخوانید. اما امروز زنگنه از تعیین قیمت خرید زعفران در جلسه مزبور خبر داد.

به گزارش صبح توس؛ محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ششمین نشست شورای اداری تربت حیدریه با بیان اینکه زیر ساخت در بازار سرمایه و بورس مناسب نیست، از سازمان بورس بعنوان بزرگترین مقصر روند کنونی بازار یاد کرد و افزود: این بدان خاطر است که دست اندرکاران امر به نگرانی ها و توصیه های مجلس توجه نکردند و قوانین مجلس در آن اجرا نشد.

وی تصریح کرد: در برخی سهام ها حباب بورس مشخص بود و اگر شاخص از مرز 3 میلیون عبور می کرد به تبع آن در آبان ماه که برخی افراد انتخابات آمریکا را در آن دخیل می دانند، ممکن بود دچار چالش شویم.

جلسه شورای اداری تربت- قیمت خرید زعفران در سال 99

قیمت خرید زعفران در سالجاری 14 میلیون تومان موافقت شد

وی در خصوص مسائل منطقه ای نیز گفت: مقرر شد تربت حیدریه بعنوان محوریت زنجیره زعفران ثبت شود  و در کنار آن مجوز کارخانه نوآوری و فراوری زعفران را نیز دریافت کردیم.

این نماینده مجلس مشکلات بوجود آمده در حوزه زعفران را سیاست های غلط دولت برای خرید زعفران و انحصار طلبی برخی افراد عنوان کرد.

زنگنه به خروجی برگزاری میز زعفران هم اشاره کرد و افزود: مقرر شد اتحادیه صادرکنندگان زعفران قوانین و اسناسنامه را شفاف اعلام کنند و شورای ملی زعفران تعدیل شود و همچنین موافقت کردند قیمت کف خرید از این منطقه تعیین شود بطوری که خرید محصول از کشاورز هر کیلو 14 میلیون تومان و قیمت برای صادرات بین 600 تا 700 دلار تعیین شود.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید