• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصوبات مجلس در روز زعفرانی خانه ملت چه بود؟؛ گره 60 تن تعاون روستایی باز نشد!

مصوبات مجلس در روز زعفرانی خانه ملت چه بود؟؛ گره 60 تن تعاون روستایی باز نشد!

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 19, 1399
  • اخبار

مصوبات مجلس در روز زعفرانی خانه ملت:

از اختصاص وام برای خرید خشک کن تا تبلیغات رایگان در شبکه های بین المللی

60 تن زعفران تعاون روستایی باز هم تعیین تکلیف نشد!

در نشست امروز جمعی از نمایندگان مناطق زعفران خیز با وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست وزارتصمت برای بررسی مشکلات صنعت زعفران، تصمیمات نسبتا خوبی برای حمایت از زعفران اتخاذ شد اما درباره 60 تن زعفران موجود در انبارهای تعاون روستایی، تصمیم روشنی اتخاذ نشد. خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خانه ملت در این خصوص گفت: در بحث فروش و صادرات 60 تن زعفران در این نشست نظریه جامع و کاملی ارائه نشد، بنابراین در صورت ارائه یک پکیج آماده آن را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشستی که امروز (چهارشنبه 19 شهریور) با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، برخی از صادرکنندگان و زعفران کاران پیرامون حل مشکلات و مسائل زعفران کاران در کشور برگزار شد، محورهایی تعیین و مصوب شد که عبارتند از:

– میزان 60 تن زعفرانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی خرید حمایتی شده، صرفاً صادر شده و به بازار داخلی عرضه نشود.

– قیمت کارشناسی عرضه این زعفران در کمیته سه جانبه متشکل از کارشناس رسمی دادگستری به عنوان نماینده تعاون روستایی، نماینده اتحادیه صادرکنندگان و کارشناس رسمی دادگستری به عنوان داور مرضی الطرفین تعیین خواهد شد.

– صادرکنندگان متناسب با زعفران دریافتی، ضمانت بانکی در اختیار تعاون روستایی قرار می دهند.

– با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تبلیغ رایگان زعفران در شبکه های برون مرزی صداوسیما انجام می شود.

– با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی تعهد ارزی بازگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده جهت واردات نهاده های کشاورزی را خواهد داشت.

– کاهش یا افزایش قیمت زعفران صادراتی تاثیری در تعهدات صادرکنندگان نخواهد داشت و ایشان ملزم به رعایت قیمت تعیین شده و تعهدات خود هستند.

– جهت خرید 500 دستگاه خشک کن، 500 فقره وام 10 میلیون تومانی با کارمزد 6 درصد به تشخیص و معرفی نمایندگان مجلس در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

– همه مصوبات منوط به تایید سازمان بازرسی کل کشور حداکثر تا 10 روز می باشد.

– طی 15 روز آینده جلسه ای در کمیسیون کشاورزی متشکل از این کمیسیون، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون سیاست های کشور در بخش زعفران تشکیل می شود./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید