• صفحه خانگی
  • >
  • آمار
  • >
  • آمار تولید
  • >
  • برداشت بیش از 42 کیلوگرم زعفران از هر هکتار؛ چگونه؟ زعفرانکار نمونه پاسخ می دهد/ از هر هکتار چندکیلو زعفران برداشت می شود؟

برداشت بیش از 42 کیلوگرم زعفران از هر هکتار؛ چگونه؟ زعفرانکار نمونه پاسخ می دهد/ از هر هکتار چندکیلو زعفران برداشت می شود؟

زعفرانکار نمونه دلایل موفقیت خود در برداشت بیش از 42 کیلوگرم زعفران از هر هکتار را تشریح کرد

هادی غفاری آبرودی 41 ساله از روستای کنگ زیتون شهرستان زاوه  دلایل موفقیت  خود را بیان کرد.
وی در این خصوص اظهار داشت:استفاده از پیاز های مرغوب در کشت (وزن بیش از 8 گرم)، کاشت به صورت ردیفی با فواصل و عمق کاشت مناسب با مصرف 8 تن پیاز(بنه ) در هکتار و بهره گیری از سیستم آبیاری تحت فشار (بارانی  پیفلکس ) و آبیاری به موقع مزرعه رامی توان از عوامل موثر در برداشت  42 کیلو 89 گرم  زعفران از هکتار دانست.
تولید کننده نمونه زعفران استان خراسان رضوی افزود: استفاده از کودهای دامی پوسیده قبل از کشت و کنترل علفهای هرز مزرعه به صورت مکانیکی و مدیریت صحیح تغذیه و استفاده از توصیه های فنی کارشناسان و محلول پاشی با استفاده از کودهای ریز مغذی  در فواصل زمانی 15 بهمن ماه تا 15  اسفند ماه از دیگر دلایل توفیق  برای عملکردبالای زعفران در هکتار است.

دنیای زعفران : این عملکرد خارق العاده در حالی است که حسب اظهارات مدیران جهاد کشاورزی ، به طور متوسط از هر هکتار حدود 3.5 تا 4 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود.البته ، این آمار چندان متقن نمی باشد. علاوه بر این ، میزان برداشت زعفران از هر هکتار در سالهای مختلف پس از کاشت پیاز زعفران متفاوت است.پس از کاشت ، در دو سال نخست حجم برداشت زعفران کمتر است و با عبور از سال دوم ، میزان برداشت افزایش می یابد.در سالهای گذشته البته بوده اند کشاورزانی که ، از هر هکتار 25 کیلوگرم زعفران و گاهی بیشتر نیز برداشت کرده اند اما 45 کیلو از هر هکتار رقم فوق العاده ای است. نتایج برخی از پژوهش ها مقدار برداشت زعفران از هر هکتار رابه صورت معمول مقدار ذیل اعلام کرده است :

– ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم زعفران در هر هکتار در سال اول کاشت پیاز

– ۴ تا ۶ کیلوگرم زعفران در هر هکتار در سال دوم کاشت پیاز

– ۸ تا ۱۰ کیلوگرم زعفران در هر هکتار در سال سوم کاشت پیاز

– ۱۰ کیلوگرم به بالا زعفران در هر هکتار طی سال‌های بعد

 

رشد سطح زیرکشت زعفران متوقف شد/ برخی از تجار با فضاسازی رسانه ای قیمت زعفران را کاهش می دهند!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید