سطح زیر کشت زعفران در آذربایجان غربی 17 درصد رشد کرد

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 9, 1399
  • اخبار

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش بینی برداشت ۷۲ کیلوگرم زعفران از مزارع استان خبرداد.

دنیای زعفران – رسول جلیلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیش بینی برداشت ۷۲ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان افزود: کشت زعفران طی سال گذشته در ۴۸ هکتار انجام شد که پیش بینی می‌شود امسال هشت هکتار برابر با ۱۷ درصد افزایش یابد.

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از ایسنا ، وی با بیان اینکه کشت زعفران از اوایل شهریور تا دهه اول مهر است، اظهار کرد: کشت محصول زعفران ‌بهترین گزینه برای رهایی از کم‌آبی و سودآور برای کشاورزان منطقه ‌است وکشت زعفران در مناطقی که از سوی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان بلامانع اعلام شده‌ است.

جلیلی بیان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد و عمده نیاز آبی گیاه زعفران توسط باران و برف تامین می‌شود و همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد و گیاهی استراتژیک جهت رهایی از بحران کم آبی به شمار می‌رود.

وی افزود: سطح زیر کشت زعفران در استان به حدود ۵۶ هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین ۲ کیلو گرم در هر هکتار افزایش یافته‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت زعفران در استان شروع شده و رو به افزایش است.

جلیلی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۷۰ کیلوگرم از مزارع زیر کشت این محصول، زعفران برداشت شد که شهرستانهای ارومیه، نقده، میاندواب، شوط، پیرانشهر و سلماس بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیاز زعفران در موقع کشت، همه ساله توسط شرکت های خصوصی که در این زمینه فعالیت دارند عرضه می‌شود ادامه داد: متقاضیانی که در سطح انبوه نسبت به کشت زعفران اقدام نمایند، به استان خراسان جنوبی جهت تهیه پیاز معرفی می‌شوند.

 

ادعای یک صادرکننده زعفران:قیمت زعفران توسط 3 تاجر ایرانی مقیم اسپانیا تعیین می شود !!

 

« کنه » ، در کمین مزارع زعفران خراسان جنوبی / چگونه با آن مبارزه کنیم؟

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید