• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • “مافیای زعفران” ؛ مانع افزایش قیمتها یا اسم رمز فرار از پاسخگویی؟!

“مافیای زعفران” ؛ مانع افزایش قیمتها یا اسم رمز فرار از پاسخگویی؟!

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 17, 1399
  • اخبار
زنگنه در جلسه با کسانی که ظاهرا مافیای زعفران هستند!

محسن زنگنه مدعی شد: داشتیم قیمت زعفران را به 20 میلیون تومان میرساندیم، مافیای زعفران اجازه نداد!

نماینده مردم تربت: چرا سازمان چای داریم اما سازمان زعفران نه؟!

نماینده مردم تربت حیدریه ضمن اشاره به وجود سازمان چای در کشور گفت: نماینده مجلس تاکید کرد: آیا نباید سازمان زعفران در کشور داشته باشیم؟ این تبعیض ها است که کشور را به اینجا رسانده و مردم را اذیت می‌کند. زنگنه در خصوص ناکامی اش در افزایش قیمت زعفران هم به دو موضوعِ لزوم وحدت زعفرانکاران و مافیای زعفران اشاره کرد!

وی گفت: زعفران حمایت نخواهد شد، مگر با وحدت زعفرانکاران و امیدواریم با حمایت زعفرانکاران بتوانیم زعفران را از دست یک جمع محدود مافیایی در بیاوریم.

انتقاد از وزارت صمت به خاطر جلسه میز زعفران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه زاوه و مه ولات ضمن انتقاد به برگزاری میز زعفران بدون حضور زعفران‌کاران گفت: نکته عجیبی است که بعد سخنان مقام معظم رهبری معاون وزارت صمت صحبت می‌کند و می‌گوید ما می‌خواهیم یک میز زعفران بگذاریم.

او افزود: ۵ شهریور با معاون وزیر صمت تماس گرفتم و گفتم اگر می‌خواهید میزی بگذارید، جای زعفرانکار را خالی کنید و بگویید که زعفران‌کار کجای این میز بنشیند؟

نماینده مجلس با اشاره به اینکه زعفران‌کاران یک تشکل درست و حسابی ندارند، ادامه داد: معاون وزیر صمت به من می‌گوید شما آدم معرفی نکنید، یک تشکل معرفی کنید، من گفتم شما باید این تشکل را تاکنون به زعفران‌کاران می‌دادید تا آنگاه معرفی کنیم.

چرا سازمان زعفران نداریم؟

زنگنه بیان کرد: ما سازمان چای در کشور داریم و همه بدانند که چای تولید شده در کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می‌کند. حال سئوال این است که چرا سازمان چای داریم و  هر سال قیمت کف تعیین می‌کنند و از کشاورز چایش را می‌خرند، بعد در انبار می‌گذارند به طوری که در سال‌های گذشته چای را از کشاورز خریدند و آن چای‌ها در انبار‌ها پوسید و بعد به دریا ریختند.

او تصریح کرد: زعفرانی که ما تولیدگر آن هستیم نه تنها ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند بلکه ۸۵ درصد آن صادر می‌شود.

نماینده مجلس تاکید کرد: آیا نباید سازمان زعفران در کشور داشته باشیم؟ این تبعیض ها است که کشور را به اینجا رسانده و مردم را اذیت می‌کند.

تلاش کردیم اما مافیای زعفران نگذاشت!!!

زنگنه اظهار کرد: ما از زمانی که وارد مجلس شدیم تلاش کردیم تا قیمت زعفران را در فصل برداشت افزایش دهیم و به ۲۰ میلیون تومان برای هر کیلو برسانیم و این روند در حال طی شدن بود، اما سیاست‌های غلط و تدبیر‌های نادرست در کنار فسادی مثل زد و بند و نفوذ مافیای موجود تا بزرگترین مراکز قدرت، زعفران را به چنین روزی رسانده است.

او افزود: امروز ما ضمن تشکر از مقام‌ معظم‌ رهبری می گوییم زعفران حمایت نخواهد شد، مگر با حمایت زعفرانکاران و وحدت بین آن‌ها و امیدواریم با حمایت زعفرانکاران بتوانیم زعفران را از دست یک جمع محدود مافیایی در بیاوریم.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: البته اینکه می‌گویم مافیا عده‌ای اندک هستند و لذا اکثر صادرات کنندگان انسان‌های متعهدی هستند و در پی آنیم که با توافق با صادرات کنندگان، زعفران را با قیمتی بالا در منطقه به صمت صادرات ببریم.

زنگنه پیشتر نیز به مافیای زعفران اشاره کرده بود اما توضیحی در خصوص ماهیت ان نداده بود. به نظر میرد مافیا، بیشتر اسم رمز دکتر زنگنه برای فرار از پاسخگویی است!

 

باستانی نماینده پیشین تربت هم از مافیا حرف زیاد زد! اینجا بیشتر بخوانید:

ادعای یک نماینده : مافیای زعفران را به مردم معرفی خواهیم کرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید