• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارزآوری ۳۳ میلیون دلاری زعفران برای ایران در پنج ماهه نخست امسال

ارزآوری ۳۳ میلیون دلاری زعفران برای ایران در پنج ماهه نخست امسال

صادرات طلای سرخ در پنج ماه اول امسال به خارج از کشور، ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار برای ایران ارزآوری داشته است

دنیای زعفران- به گزارش دنیای زعفران ، رئیس شورای ملی زعفران و رئیس اتاق بازرگانی بیرجند، گفت: در این مدت ۷۵ تن زعفران به ۶۴ کشور جهان صادر شد.

محسن احتشام افزود: این مقدار زعفران در مدت مشابه پارسال ۷۴ تن بود که با وجود افزایش وزن، ارزش آن ۱۴ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی اشاره‌ای هم به تعیین نرخ زعفران در جلسه روز پنج شنبه شورای ملی زعفران کرد و گفت: در این جلسه که با حضور اتحادیه صادرکنندگان زعفران، کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول برگزار شد،  قیمت هر کیلوگرم گل زعفران، حداقل ۱۵۰ هزار تومان تعیین شد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران افزود: در این جلسه همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران پوشال حداقل ۱۶ میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران نگین حداقل ۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

احتشام گفت: این قیمت‌ زعفران صرفا کف قیمت است و محدودیتی در سقف قیمت وجود ندارد.

وی با بیان این که این حداقل قیمت خوب و تاحود رضایت بخش است افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی باید ساختاری را برای ایجاد ثبات و جلوگیری از افت قیمت این محصول ارزشمند در نظر بگیرند تا حاصل دسترنج کشاورزان با جولان دلالان و واسطه‌ها به قیمت ارزان به فروش نرسد.

رئیس شورای ملی زعفران و رئیس اتاق بازرگانی بیرجند، مدیریت صادرات زعفران، اختصاص منابع مالی برای خرید زعفران به صادرکنندگان ، توسعه بازارهای جهانی و ارتقاء فرهنگ مصرف زعفران را از جمله اقداماتی دانست که می تواند زمینه حمایت از تولیدکنندگان و ثبات قیمت این محصول را فراهم کند.

 

دنیای زعفران : یک صنعت 8 میلیارد دلاری کجا و 33 میلیون دلار کجا ؟ ارقام به قدر کفایت گویا است !!

 

قیمت زعفران در هند، کیلویی چند ؟ تاجران هندی یک کیلو زعفران ایران را چند می خرند ؟

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید