زعفران موجب انتقال کرونا خواهد شد ؟

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 4, 1399
  • آموزشی
علل کاهش زعفران خراسان شمالی

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اینکه گل زعفران سبب انتقال کرونا شود فقط در صورتی امکان دارد که توسط یک فرد بیمار، آلوده شود و باید توجه داشت هرکسی که به گل زعفران دست می‌زند شستن دست‌های خود را فراموش نکند.

مهدی قلیان  اظهار کرد: اینکه گل زعفران سبب انتقال کرونا شود فقط در صورتی امکان دارد که توسط یک فرد بیمار، آلوده شود و باید توجه داشت هرکسی که به گل زعفران دست می‌زند شستن دست‌های خود را فراموش نکند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تهیه پروتکل‌های بهداشتی برای برداشت زعفران تصریح کرد: در مورد گل زعفران باید تمام سطوح را آلوده فرض کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، در گذشته به خاطر فصل کاشت، داشت، و برداشت برای تقویت زمین کودحیوانی را پای گل‌های زعفران اضافه می‌کردند و همیشه توصیه می‌کردیم که هرکس با گل زعفران سروکار دارد موقع چیدن، پاک کردن و جمع‌آوری باید حتما بعد از آن دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

وی بیان کرد: اکنون در شرایط کرونا نیز علاوه بر رعایت این نکات در حین چیدن گل زعفران، توصیه می‌کنیم از دستکش لاتکس استفاده کنند و رعایت فاصله دو متری را در نظر داشته باشند.

قلیان ادامه داد: دست آلوده را به چشم و بینی خود نزنند، با دست آلوده از خوردن غذا پرهیز کنند و با توجه به سردی هوا مایعات گرم بر روی زمین گل زعفران بنوشند و ماسک بزنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از عطسه و سرفه کردن در صورت یکدیگر خودداری کنند و در حین پاک کردن گل زعفران از ماسک استفاده کنند که در تماس با همکاران خود از انتقال ویروس کرونا جلوگیری ‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه از گذشته در خانواده‌ها مرسوم بوده که در یک اتاق دربسته کنار کرسی و یا بخاری به صورت دورهمی زعفران را پاک می‌کردند، توصیه می‌شود از این ‌دورهمی‌ها خودداری کنند و تا می‌توانند به صورت انفرادی و اعضای یک خانواده انجام شود.

قلیان ادامه داد: زمانی که فامیل‌ها دورهم جمع شوند و زعفران پاک کنند باعث می‌‌شود اگر علائمی از بیماری کرونا را داشته باشند زمینه انتقال بیماری به دیگران فراهم می‌شود که حتما باید رعایت کنند‌.

همه علیه صادرکنندگان زعفران ! / صادرکنندگان چه می گویند ؟

آغاز برداشت زعفران از کوه های البرز / به همراه تصاویری زیبا از برداشت زعفران در نیمه های شب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید