آغاز برداشت زعفران قائنات / برداشت زعفران در کاشان

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 4, 1399
  • اخبار

آغاز برداشت زعفران قائنات

به گزارش دنیای زعفران ، زعفران قائنات همچنان مرغوب‌ترین زعفران جهان است و زعفران قائنات بویژه در مناطق کوهستانی چه بلحاظ قدرت رنگ دهی(کروسین)، چه به لحاظ عطر(اجزاءسافرانال) و چه به لحاظ طعم(پیکروکروسین) همچنان در جهان بی نظیر است.

استفاده از آب شیرین برای آبیاری، استفاده نکردن از کود شیمیایی، مهارت و تجربه کشاورزان، برداشت زعفران در صبح زود و نگهداری مناسب این محصول مهم را از دلایل مرغوب بودن زعفران قائنات است.

زعفران تولید شده در خراسان جنوبی، به علت برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن از کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالایی برخوردار است و مشتریان زیادی در کشور‌های همچون آلمان، آمریکا، اسپانیا و حاشیه خلیج فارس دارد.

برداشت زعفران کاشان هم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس جهاد کشاورزی کاشان گفت: از هر هکتار ۶ کیلوگرم محصول برداشت و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶۵۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.
حسین مظلومی افزود: روستای علوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در منطقه کاشان است و نزدیک به ۵۰ هکتار زمین زیرکشت زعفران در این روستا قرار دارد.
وی گفت: از هر کیلوگرم گل زعفران ۲.۵ مثقال زعفران به دست می‌آید.
رئیس جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه برداشت زعفران در کاشان از اواخر مهر آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد افزود: هر هکتار زعفران زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می‌کند
مظلومی گفت: پیاز زعفران پس از کشت تا هفت سال قابلیت گلدهی دارد و روش تکثیر آن ازطریق پیاز است.

 

آغاز برداشت زعفران از کوه های البرز / به همراه تصاویری زیبا از برداشت زعفران در نیمه های شب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید