• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون استاندار : در تلاشیم که مجوز خرید توافقی زعفران را بگیریم / تشریح شیوه دریافت وام هزارمیلیاردتومانی برای متقاضیان

معاون استاندار : در تلاشیم که مجوز خرید توافقی زعفران را بگیریم / تشریح شیوه دریافت وام هزارمیلیاردتومانی برای متقاضیان

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 28, 1399
  • اخبار

ابلاغ وام هزارمیلیاردتومانی زعفران / شیوه بهره مندی از این وام چگونه است ؟

دنیای زعفران – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کمک به خرید زعفران به بانکهای مورد نظر در استان ابلاغ شده است.علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تسهیلات در فصل برداشت زعفران برای کمک به کشاورزان، با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از کل این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بانک توسعه صادرات و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ملت با سود ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت یکساله پرداخت می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این تسهیلات از طریق ثبت نام افراد در سامانه تسهیلات اعتباری “سیتا” وزارت جهاد کشاورزی و در قبال ارایه اسناد تضمینی به کسانی که به رونق بازار زعفران کمک کرده و بر قیمت آن تاثیر بگذارند، پرداخت می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با پیگیری از طریق استانداری خراسان رضوی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مجوز خرید توافقی زعفران در استان را از تهران بگیریم، همچنین با برخی از صادرکنندگان ایرانی و خارجی مذاکره کردیم که نسبت به توسعه صادرات و تسهیل فرآیند آن اقدامات لازم را انجام دهند.

رسولیان ادامه داد: برای رفع مشکلات صادرکنندگان در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات زعفران به متولیان امر در تهران پیشنهاد کردیم که در ازای برگشت ارز حاصل از صادرات زعفران از طریق تهاتر کالاهای اساسی را وارد کشور کنند.

هم اکنون سطح زیرکشت محصول زعفران در کشور ۱۲۰ هزار هکتار است که ۹۲ هزار هکتار آن در خراسان رضوی قرار دارد و ۱۳۰ هزار خانوار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت می کنند که ۱۰۹ هزار خانوار از این تعداد دارنده کمتر از یک هکتار سطح زیرکشت زعفران هستند.

قبلی «
بعدی »

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما