• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مشروح اظهارات رئیس شورای ملی زعفران : احتشام از نقش مهم تعیین قیمت کف سخن گفت+ویدئو اظهارات زنگنه

مشروح اظهارات رئیس شورای ملی زعفران : احتشام از نقش مهم تعیین قیمت کف سخن گفت+ویدئو اظهارات زنگنه

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 11, 1399
  • اخبار
احتشام - آمار صادرات زعفران

مشروح اظهارات زنگنه و  رئیس شورای ملی زعفران در خصوص جلسه پنج شنبه:

احتشام از نقش مهم تعیین قیمت کف سخن گفت

رییس شورای ملی زعفران در خصوص جلسه روز پنج شنبه در خصوص حمایت از قیمت ها گفت: تعیین قیمت کف زعفران قبل از فصل برداشت آن در تصمیم گیری صادرکنندگان و کشاورزان نقش مهمی ایفا می‌کند.

رقابت منفی، علت عقب ماندگی قیمت زعفران

به گزارش فارس، محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران روز پنج شنبه در نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم گل زعفران توسط فعالان، تجار و صادرکنندگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام و اظهار کرد: حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم پوشال زعفران ۱۶۰ میلیون ریال و حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم نگین ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شد. رییس شورای ملی زعفران در ادامه سخنان خود به علت عدم تعیین کننده قیمت بودن ایران در سطح جهانی اشاره و رقابت‌های گاه منفی بین صادرکنندگان در داخل کشور را دلیل این اتفاق خواند.

نقش مهم تعیین قیمت کف

احتشام گفت: تعیین قیمت کف زعفران قبل از فصل برداشت آن در تصمیم گیری صادرکنندگان و کشاورزان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان این موضوع که تامین منابع مالی حوزه زعفران باید در دو بخش صورت گیرد، علت این اتفاق را هزینه عمده کشاورزان در دو بخش برداشت زعفران و جداسازی کلاله دانست.

رییس شورای ملی زعفران ضمن بیان این نکته که زعفران یک محصول راهبردی برای استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: این دو استان ۸۷ درصد از زعفران کشور را تولید می‌کنند، بنابراین نیازمند حمایت هستند و باید از صادرات آن در کشورهای همسایه حمایت شود.

صادرکنندگان، خود قیمت ها را در بازار جهانی کاهش دادند!

احتشام در ادامه سخنان خود بیان کرد: با افزایش نرخ ارز انتظار می‌رفت صادرکنندگان زعفران از این تغییر نرخ در کشور منتفع شوند؛ اما آنها خود قیمت زعفران را در بازارهای هدف صادراتی کاهش می‌دهند در حالی که باید اسباب منتفع شدن کشاورزان از تغییر نرخ ارز را فراهم کنند.

رییس شورای ملی زعفران با تاکید بر انجام تحقیقات بر روی فرآورده‌های زعفرانی و جلوگیری از خام فروشی زعفران، گفت: تحقق این مهم نیازمند منابع مالی است که پیشنهاد شورای ملی زعفران در این خصوص دریافت نیم درصد از ارزش صادرات زعفران از صادرکنندگان و اختصاص آن به شورا برای انجام تحقیقات است.

بعد از این جلسه زنگنه هم در توضیحاتی ضمن اعلام نرخ های فوق نسبت به آینده ابراز امیدواری کرد. در ویدئوی زیر ببینید:

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: رییس اتحادیه صادرکنندگان در نشست زعفران 20 میلیونی چه گفت؟ | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید