• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • در جلسه امروز تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص زعفران چه گذشت؟ تسهیلات هزارمیلیاردتومانی برای صادرکنندگان و تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دستگاه توسط کشاورزان

در جلسه امروز تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص زعفران چه گذشت؟ تسهیلات هزارمیلیاردتومانی برای صادرکنندگان و تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دستگاه توسط کشاورزان

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 10, 1399
  • اخبار
تحلیل زعفران 20 میلیونی

تسهیلات با 3درصد سود پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران قرار خواهد گرفت

دنیای زعفران- علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست بررسی مشکلات زعفران کاران در پی فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های خام فروشی زعفران به همراه تعدادی نمایندگان به استان خراسان رضوی سفر کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توقع کشاورزان حمایت از زعفران و زعفران کاران است، ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد از زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود اما محصول نهایی با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند افغانستان و اسپانیا سهم 2 درصدی از تولید زعفران دارند اما با بسته‌بندی و فرآوری، محصول ایرانی با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسانند، عنوان کرد: در نشست امروز، زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، پورمحمدی از سازمان برنامه و بودجه، خداکرمی از بانک کشاورزی، صالح‌آبادی از بانک توسعه صادرات و نجف از بانک ملت حضور داشتند.

جلسه بررسی مشکلات زعفران کاران با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

وی ادامه داد: مقرر شد 500میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی، 250 میلیارد تومان توسط بانک توسعه صادرات و 250 میلیارد تومان توسط بانک ملت تسهیلات با 3درصد سود پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران قرار بگیرد.

نیکزاد با بیان اینکه 3 درصد از سود تسهیلات پرداختی به خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: منابع پرداختی به صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران باعث می‌شود تا کشاورزان زعفران‌کار محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

جلسه بررسی مشکلات زعفران کاران با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شد 500 فقره وام 10 میلیون تومانی ارزان قیمت از محل صندوق کارآفرینی امید به منظور خرید دستگاه فرآوری زعفران به کشاورزان اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: دستگاه فرآوری زعفران مورد نیاز کشاورزان حدودا 12 میلیون تومان قیمت دارد که باعث می‌شود هر کیلوگرم زعفران را با قیمتی 1 و نیم میلیون تومان بالاتر به فروش برسانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جلسه نهایی نحوه اجرای مصوبات نشست امروز ، شنبه بعد از ظهر با حضور آقای زنگنه، پورمحمدی، نمایندگان بانک‌های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات، صندوق کارآفرینی امید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از دفتر ارتباطات مقام معظم رهبری تشکر کنیم که در خصوص حمایت از تولید و صادرات زعفران جلساتی برگزارکرده است./

رشد سطح زیرکشت زعفران متوقف شد/ برخی از تجار با فضاسازی رسانه ای قیمت زعفران را کاهش می دهند!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید