• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • دکترزنگنه مدعی شد: پس از جلسات دیروز و امروز ، در روز جمعه قیمت گل زعفران 100 هزارتومان در هر 3کیلو افزایش یافت!!

دکترزنگنه مدعی شد: پس از جلسات دیروز و امروز ، در روز جمعه قیمت گل زعفران 100 هزارتومان در هر 3کیلو افزایش یافت!!

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 26, 1399
  • اخبار

در روزهای آینده قیمت زعفران افزایش خواهد یافت/به شورای ملی زعفران و صادرکنندگان تذکر دادیم

محسن زنگنه ، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ،در فایل صوتی که اخیرا در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، با اشاره به جلسات دو روز اخیر خود با صادرکنندگان ، مقامات استانی و کشاورزان اظهار داشت : در این جلسات تصمیمات خوبی اتخاذ شد.وی با اشاره به اتفاقات روز پنج شنبه گفت : شایعه ی بسته بودن مسیر مشهد ، کرونا و مراسم عزاداری روزهای اخیر در کاهش قیمت گل زعفران و زعفران موثر بود.

وی در ادامه افزود: پس از جلسات روز گذشته و امروز ( جمعه ) ، قیمت زعفران در روز جاری تقریبا 100 هزارتومان افزایش یافت و مجددا در کانال 320 تا 360 هزارتومان برای سه کیلو قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به مصوبه زعفران 20 میلیونی  و معاملات دو روز اخیر در نرخ هایی بسیار کمتر از قیمت های مصوب ، گفت :در این خصوص ما به شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان زعفران تذکر دادیم. متاسفانه این دو نهاد فاقد سازوکارهای نظارتی بر اعضای خود هستند؛ موضوعی که انشاالله در سال آینده لازم است اصلاح شود.شورای و اتحادیه تعهد دادند که به قیمت های مصوب پایبند باشند.

دکتر زنگنه افزود : تنها 5 نفر قریب 150 تن گل زعفران را روزانه خرید می کنند.با همراهی این افراد ، صادرکنندگان و انبارهای بورسی به مدل های بسیار خوبی ذست یافتیم و اگر شورای ملی و اتحادیه صادرکنندگان آن را عملیاتی سازند ، مشکلات فعلی حل خواهد شد.

یکی از انتقادات صادرکنندگان ، عدم تخصیص مبلغ وعده داده شده در مصوبه قبلی است.وی با اشاره به این موضوع ، معاون استاندار را مامور نمود تا با رایزنی با بانک های عامل این مشکل را رفع نماید.لذا ، از روز یکشنبه صادرکنندگان با مراجعه به بانک های مورد نظر می توانند از این وام بهره برند.

زنگنه همچنین ، با اشاره به صادرات هر یک کیلو زعفران به 1500 دلار در روزهای اخیر ،  گفت :با کمک انبارهای بورسی مدلی را طراحی کرده ایم تا از قیمت زعفران صیانت نماییم و حتی آنرا افزایش دهیم؛ لذا در روزهای آینده قیمت زعفران را افزایش خواهیم داد. ایشان به مراکز گل پاک کنی نیز پرداخت و از افزایش ظرفیت این مراکز در روزهای آینده خبر داد.

نماینده محترم تربت حیدریه به ورود مقامات انتظامی و قضایی به بازار زعفران نیز اشاره کرد و با دفاع از این موضوع تاکید کرد :اگرچه برخی نسبت به این موضوع انتقاد کرده اند اما این موضوع اقدام درستی بود و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.ایشان از عزم دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان و شایعه سازان خبر داد و از نویسندگان و تحلیلگران خواست که به زیان کشاورزان سخنی نگویند.

ایشان در پایان وعده داد که در روزهای آینده شاهد وضعیت باثباتی خواهیم بود و انشاالله قیمت ها نیز بهبود خواهد یافت.در نهایت ، دکتر زنگنه از مقامات مختلف از قبیل وزارت کشاورزی ، تعاونی روستایی ، بانک ها و سایرین درخواست کرد که مشکلات زعفرانکاران را جدی تر پی گرفنه و در انجام وظایف خود جدیت بیشتری به خرج دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما