#طلای_سرخ ، هشتگ نخست توییتر فارسی جهانی شد

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 11, 1399
  • اخبار

دنیای زعفران- محصول زعفران بعنوان یکی ازمهمترین منابع در آمدزایی و اشتغال مردم منطقه تربت حیدریه به شمار می رود که حدود ۶۰۰ هزار نفر روز تنها در شهرستانهای تربت حیدریه و زاوه بمدت یکماه مشغول برداشت و فرآوری این محصول می شوند.

علاوه بر تربت حیدریه و زاوه که عنوان قطب تولید زعفران ایران و جهان را یدک می کشند، این محصول در شهرستانهای مه ولات، رشتخوار، کاشمر، بردسکن، نیشابور و فریمان نیز کشت می شود اما خاک حاصلخیز جلگه زاوه در منطقه تربت حیدریه بر عیار طلای سرخ در این منطقه افزوده است.

به گزارش صبح توس؛ اما متاسفانه فقدان برنامه‌ ریزی برای بسته‌ بندی، فرآوری مناسب، خام‌فروشی و فروش فله‌ای باعث شده که سود زعفران به جای اینکه به جیب کشاورزان برود، به جیب‌ عده‌ای دیگر برود و قیمت خریداری زعفران در برخی موارد از زعفرانکار کمتر از قیمت تمام شده این محصول بوده است. قیمت پاییین این محصول همچنین زمینه خام فروشی آن را نیز فراهم آورده به صورتی که زعفران خراسان به صورت خام به اسپانیا ارسال و پس از بسته بندی شکیل با چندین برابر قیمت به سراسر جهان صادر می شود.

فقدان برنامه‌ریزی برای محصول با ارزش زعفران صدای کاربران فضای مجازی را نیز در آورد و در اقدامی هماهنگ با استفاده از #طلای_سرخ صدای زعفران کاران مظلوم خراسان را به گوش جهانیان رساندند.

 

همزمان با این واکنش ها، ظهر امروز در جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس، قیمت کف خرید زعفران امسال مشخص شد.

 

در این جلسه و با تایید نمایندگان مجلس، کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران و اعضای شورای ملی زعفران، قیمت هر کیلوگرم گل زعفران حداقل ۱۵۰ هزار تومان تعیین و همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران پوشال حداقل ۱۶ میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران نگین حداقل ۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

 

اعضای شورای ملی زعفران، اتحادیه صادرکنندگان زعفران و حاضران در این نشست متعهد شدند تا به این کف قیمت عمل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید