افزایش 50 درصدی کشت زعفران در شهر ری

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 11, 1399
  • اخبار

جبرئیل برادری  اظهار داشت: کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب و سازگاری با اقلیم شهرستان ری جزو محصولات پربازده کشاورزی محسوب می شود که در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گیاه زعفران در فصول گرم سال (اردیبهشت تا شهریور ماه) که تمامی محصولات کشاورزی نیازمند آب هستند نیاز به آب ندارد، خاطرنشان کرد: همین امر موجب استقبال کشاورزان به کشت این گیاه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیاز زعفران برای دومین سال متوالی است که در شهرستان ری کشت می شود، یادآور شد: سال اول ۱۰ هکتار و سال دوم که امسال است در حدود ۱۵ هکتار از اراضی کشاروزی بخش های حسن آباد فشافویه و کهریزک به زیر کشت زعفران رفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زعفران یک محصول کاملا صادراتی است، بیان داشت: کشاورزان شهرستان ری می توانند با توسعه کشت این محصول گران قیمت علاوه بر درآمد زایی برای خودشان موجب ارز آوری برای کشور شوند.

برداری به محدودیت های کشت زعفران در شهرستان ری نیز اشاره کرد و افزود: برداشت محصول زعفران که در اوایل آبان ماه آغاز می شود نیازمند تعداد زیادی کارگر ماهر در امر برداشت دارد که این موضوع یکی از مشکلات کشاورزان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری یادآور شد: پیاز زعفران در هر بار کاشت تا سه سال نیاز به کاشت مجدد ندارد ولی از سومین سال اقتصادی و سودزایی دارد  که این امور جزو محدودیت های کشت زعفران است.

برداری در پایان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ری با ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین نهاده های تولید به کشاورزان در جهت حمایت از این قشر زحمت کش بر می آید.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما