احسان ارکانی در گفت وگو با صبح توس، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد در رابطه با مشکل رفت و آمد زعفران کاران به مشهد برای فروش محصولات خود در این ایام و کاهش شدید قیمت این محصول گفت: این موضوع را پیگیری خواهد کرد و در اولین فرصت اخبار خوبی را به مردم خواهیم داد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: فردا صبح در جلسه معارفه استاندار خراسان رضوی در حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را پیگیری و نتایج را به اطلاع مردم خواهم رساند.
وی تاکید کرد: نامه ای به نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه زده ام ولی ظاهرا وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی زعفران مشکل دارد و این موضوع را هم پیگیری می کنم.
ارکانی با اشاره به بسته شدن راه ها و کاهش قیمت زعفران افزود: واقعا جای تعجب است که وزارت کشور بدون درنظر گرفتن جنبه‌های کارشناسی ناگهان چنین تصمیمات خلق‌الساعه می‌گیرد و هزاران نفر ازجمله زعفران کاران و کشاورزان و دامداران را که بصورت روزانه باید محصولات خود را به مشهد برسانند دچار مشکل می کند؟ از رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور و مدیر کل جهادکشاورزی استان بایستی سریعا برای رفع این مشکل کشاورزان و زعفران کاران پیگیری لازم را انجام دهند و نتیجه آن را به اطلاع عموم مردم برسانند. بنده هم این موضوع را با قید فوریت پیگیری خواهم کرد.