• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتقا و افزایش تولید زعفران با اجرای نظام کشاورزی مدرن/ زاوه یکی از 31 شهرستان کم برخوردار کشور است

ارتقا و افزایش تولید زعفران با اجرای نظام کشاورزی مدرن/ زاوه یکی از 31 شهرستان کم برخوردار کشور است

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 24, 1399
  • اخبار
زنگنه: زعفران 60 میلیونی

زنگنه با انتقاد از نبود صنایع تکمیلی خبر داد:

ارتقا و افزایش تولید زعفران با اجرای نظام کشاورزی مدرن/ زاوه یکی از 31 شهرستان کم برخوردار کشور است

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس گفت: استفاده از روش‌های سنتی در کشاورزی سبب شده که در هر هکتار حدود ۴کیلوگرم زعفران تولید میشود درحالیکه اگر شیوه کشت را تغییر دهیم شاید این رقم به ۱۵ کیلوگرم نیز افزایش یابد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: عمده درآمد در حوزه انتخابیه بنده از محل کشاورزی است و اصلی‌ترین مشکلاتمان نیز به حوزه کشاورزی برمیگردد.

وی ادامه داد: تامین خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی و دامی و نابسامانی در این بخش، عدم اجرای نظام کشاورزی مدرن که در حال حاضر به صورت سنتی اجرا میشود، عدم وجود صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری‌کننده محصولات کشاورزی از عمده مشکلات منطقه ماست.

زنگنه تاکید کرد: استفاده از روش‌های سنتی در کشاورزی سبب شده که در هر هکتار حدود ۴کیلوگرم زعفران تولید میشود درحالیکه اگر شیوه کشت را تغییر دهیم شاید این رقم به ۱۵ کیلوگرم نیز افزایش یابد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات تصریح کرد: منطقه ما یعنی زاوه و تربت حیدریه قطب تولید زعفران جهان هستند. کل ایران حدود ۸۵درصد زعفران دنیا  و استات خراسان  ۸۰ درصد نیاز زعفران کشوررا تامین میکند از ۴۰۰ تن زعفران تولیدی کشور حدودا ۱۵۰ تن متعلق به حوزه انتخابیه بنده است ولی متاسفانه منطقه ما محروم و کم‌برخوردار بوده و به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و فرآوری، خام فروشی اتفاق می‌افتد و کشاورز از منافع کشاورزی استفاده نمیکند.

زاوه یکی از 31 شهرستان کم برخوردار کشور است

وی گفت: سهم این منطقه از صادرات زعفران بالاست با توجه به اینکه ۲۵۰تا ۳۰۰ میلیون دلار سهم کل کشور از صادرات زعفران است حداقل سه چهارم این رقم به منطقه ما تعلق دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منطقه ما قطب تولید ابریشم کشور است از سوی دیگر یکی از مراکز عمده تولید پسته نیز هستیم ولی علیرغم این مسائل به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها این منطقه جز مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل زیرساختی در حوزه راه و جاده نیز به شدت با مشکل روبرو هستیم افزود: خراسان رضوی در حوزه زیرساخت، جاده و ابنیه جزو استان‌های ضعیف است.

زنگنه در پایان اظهار کرد: شهرستان زاوه یکی از ۳۱ شهرستان کم‌برخوردار کشور است که مشکلات عدیده‌ای از جمله، محرومیت، معیشت بالا بودن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در آن شاهد هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید