• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • ثبات قیمت نقدی و افت قیمت بورس زعفران در روزهای کم خبری طلای سرخ/ خواب زمستانی مسئولان!

ثبات قیمت نقدی و افت قیمت بورس زعفران در روزهای کم خبری طلای سرخ/ خواب زمستانی مسئولان!

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 20, 1399
  • گزارش

با عبور از فصل برداشت، زعفران بسیار کم خبر است و صنعت زعفران کم تحرک!

روزهای کم خبری زعفران و دنیای زعفران!

عزیزان وقت کار است، نه خواب

ثبات قیمت نقدی و افت قیمت بورس زعفران در روزهای کم خبری طلای سرخ

این روزها، زعفران در بازار نقد همچنان باثبات است و خوشبختانه در حال عبور خوب از یک موج افزایش عرضه است.  اما در بورس نوسانات کوتاه مدت ادامه دارد و امروز شاهد افت محسوس قیمت ها بودیم تا نگین نتواند خود را دوباره به 12.5 برساند و در سطح 12.2 فعلا جا خوش کند.

این روزها صنعت زعفران بسیار کم خبر است. از آقای زنگنه هم که قرار بود بعد از فصل از برنامه های بلندمدت رونمایی کند خبری نیست!  البته قرار است هفته بعد همایشی با حضور بازیگران صنعت برگزار شود اما ….!

گفتیم که زعفران روزهای کم خبر و کم اتفاقی را پشت سر میگذارد. کانال ها و رسانه های زعفرانی هم یا بیکارند و یا پیام های تکراری درباره خواص زعفران و … را بازنشر میکنند.

طبیعی هم هست. باید اتفاق معناداری بیفتد تا رسانه ها فعال شوند و به انعکاس و نقد و تحلیل آن بپردازند. وگرنه وقتی قیمت ها ثابت است و بازار راکد و بازیگران ساکت و سیاستگذاران در خواب، رسانه چه کند؟!

زمان مطالبه گری است

فقط یک کار میماند و آن هم مطالبه گری و یادآوری است. یادآوری اینکه آقای زنگنه در پاسخ به اینکه چرا قبل از فصل به سیاست های کوتاه مدت و غیراصولی دست زدید گفت: فرصت نبود و وعده داد که بعد از فصل از برنامه های اصولی رونمایی خواهد کرد. آقای زنگنه الان وقت عرضه برنامه های اصولی و بلندمدت است.

متاسفانه خبری نه از نمایندگان مناطق زعفران خیز هست و نه مسئولان جهاد و نه حتی از مردان پرمصاحبه شورای ملی!

گویا زعفران تمام شده و تا پاییز 1400 دیگر زعفرانی نیست و یا اینکه همه چیز خوب شده است!

عزیزان، زعفران در پاییز تولید می شود اما در همه سال به فروش میرسد! برای حمایت از کشاورز و قیمت زعفران، فصل پاییز و زمستان فرقی نمیکند. ضمنا هیچی هم درست نشده است؛ قیمت ها همان است که بود و ضرر کشاورز هم همان.

اکنون وقت فکر و برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های اصولی است، نه خواب!

امید ما بیشتر از همه به آقای #زنگنه است. جناب زنگنه با ارائه برنامه های بلندمدت خود (یا حداقل پیش نویس آنها) این سکوت زمستانی را بشکنید. بسم الله

در خصوص وعده های زنگنه برای تدوین برنامه اصولی این مصاحبه را بخوانید:

زنگنه در گفتگوی تفصیلی با دنیای زعفران مطرح کرد:از برنامه های بلندمدت تا تدوین نقشه راه/ خرید امسال تعاونی اصولی است، خرید پارسال انتخاباتی بود

زنگنه: اقدام سال گذشته تعاونی انتخاباتی و بی برنامه بود ، امسال اما با برنامه پیش خواهیم رفت /صندوق حمایت از زعفران تشکیل خواهد شد /برخی کارشکنی می کنند ، در زمان مناسبی حرف هایم را بیان خواهم کرد /ایستگاه داران وعده ی حمایت از قیمت زعفران را دادند اما خلف وعده کردند /شورا تعهدی را نقض کرد که خود بانی آن بود/ انتقادات دنیای زعفران را می خوانم اما معتقدم با مدل های صرفا اقتصادی نمی توان بر چالش ها غلبه کرد
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید