برگزاری جلسه در خصوص سامانه تشخیص و عیارسنجی زعفران + فیلم

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 18, 1399
  • اخبار
مانع رشد قیمت زعفران از نظر مصطفوی

مصطفوی خبر داد:

برگزاری جلسه در خصوص سامانه تشخیص و عیارسنجی زعفران

در حالیکه پیشتر یک کلیپ در خصوص طراحی دستگاهی برای تشخیص کیفیت و عیارسنجی زعفران توسط نهادِ تازه تاسیس اوسک پخش شده بود، اکنون مدیرعامل شرکت طلای سرخ ایرانیان، از برگزاری جلساتی جهت بررسی پیشرفت طرح خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح که مراحل اجرای آن تاکنون با موفقیت رو به رو بوده است، تشخیص این سامانه ملاک قیمت گذاری زعفران خواهد بود و میزان اشتباه و خطا به حداقل ممکن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران از راه اندازی سامانه تشخیص و بررسی ویژگی های ظاهری زعفران با استفاده از هوش مصنوعی طی سه ماه آینده در مشهد خبر داد.

، سید احسان مصطفوی گفت: به منظور پیاده سازی طرح بررسی خواص ظاهری زعفران با استفاده از هوش مصنوعی ،جلسه ای با حضور نخبگان دانشگاهی به منظور جمع بندی اقدامات انجام شده در این خصوص در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن این طرح که مراحل اجرای آن تاکنون با موفقیت رو به رو بوده است، تشخیص این سامانه ملاک قیمت گذاری زعفران خواهد بود و میزان اشتباه و خطا به حداقل ممکن خواهد رسید.

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران افزود: در این سامانه ابعاد زعفران، دو رنگ بودن، میزان پیچیدگی، میزان گرد، تیرگی یا روشنی رنگ، سرمازده بودن، میزان خامه، میزان زعفران سوخته، پرسی یا اتویی بودن، رشته های خمیده داشتن، پارسالی یا امسالی بودن، خشک یا تر بودن و سایر خصوصیات زعفران قابل سنجش و کمیت پذیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: به علاوه در پروژه دیگری که پیوست این سامانه خواهد بود، عطر زعفران، با کمک شامه و بینی  الکترونیکی سنجیده و اندازه گیری خواهد شد.

سید احسان مصطفوی، جوانی پرشوردر حوزه زعفران است که در سالهای اخیر فعالیت های واقعی و رسانه ای گسترده ای در حوزه زعفران داشته است.

فیلم پیشین منتشر شده ر خصوص دستگاه عیارسنجی زعفران را در ادامه می توانید ملاحظه کنید. در این فیلم هیچ نشانی از دستگاه مربوطه نیست و به نظر میرسد این موضوع فعلا در مرحله ایده پردازی و طراحی است.

قبلی «
بعدی »

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما