سبز خفیف قیمتها و رشد حجم معاملات زعفران در آخر هفته پرخبر

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 21, 1399
  • گزارش
قیمت و حجم معاملات زعفران در بورس

سبز خفیف قیمتها و رشد حجم معاملات زعفران در آخر هفته پرخبر

چرا خبر افتتاح های رئیس جمهور، اثری بر بازار نداشت؟

زعفران بورسی در حالی آخرین روز کاری هفته را  پشت سر گذاشت که وضعیت قیمتها در بازار و بورس همچنان متعادل و کم نوسان است. اما حجم معاملات زعفران بسیار بالا رفت.  این در حالی است که دیروز طی مراسمی با  حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، چند طرح در حوزه زعفران افتتاح شد.

البته انتظاری برای تاثیرگذاری این اخبار بر بازار وجود نداشت.چرا که طرح سازمان جهانی اوپک در حد یک ایده است و بحث کشاورزی قراردادی هم مدتهاست که اجرا می شود.

لذا مراسم دیروز دوشنبه، صرفا نمادین بود و اتفاق خاصی در حوزه زعفران نیفتاده است. ضمن اینکه در خصوص طرح اوسک، سوالات و انتقادات جدی وجود دارد که تاکنون متولیان طرح به آنها پاسخ صحیحی در فضای عمومی نداده اند.

تنها اتفاق مهم این است که شخص اول اجرایی کشور در یک مراسم در خصوص زعفران شرکت کرده  و احتمالا ذهن روحانی با موضوع درگیر شده است! گفتنی است پرزیدنت روحانی، معمولا برای امور مهمتر و حتی ترتیب اثر دادن به درخواست ملاقات وزرا هم به سختی وقت میگذارد و طبق گفته بسیاری از اهالی دولت، وزرا و معاونان، گاهی مدتها در صف دیدار با رئیس جمهور میمانند. در این شرایط اینکه ایشان وقتی را به امور زعفران و افتتاح ویدئوکنفرانسی چند طرح(ولو کم اهمیت) اختصاص داده، اتفاق خوبی است.

در خصوص جزئیات مراسم دیروز که طی آن دو طرح افتتاح و 3 طرح رونمایی شد، گزارش خبری زیر را بخوانید:

حمایت رئیس جمهور از سازمان جهانی مدیریت زعفران + افتتاح و رونمایی چند طرح

حجم معاملات قابل توجه در بورس

اگرچه امروز نوسان خاصی در قیمت ها دیده نشد اما حجم قابل توجه معاملات بود. به نحوی که در ادامه روند صعودی حجم معاملات، امروز حدود 800 کیلوگرم زعفران در گواهی سپرده بورس معامله شد.

قیمت و حجم معاملات زعفران در بورس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما