درباره امار ماهانه صادرات زعفران / عملکرد دیماه چگونه بود؟

آمار ماهانه کارنامه صادرات زعفران- صادرات عفران "با قطر"

درباره امار ماهانه صادرات زعفران

عملکرد ماهانه صادرات زعفران در دیماه چگونه بود؟

خوشبختانه چندماهی است که گمرک مجددا انتشار آمار ماهانه صادرات را آغاز کرده است و این موضوع در خصوص تحلیل روند بازار و تقاضای داخلی  و آمار ماهانه صادرات زعفران بسیار مهم است.

اما باید توجه کرد که این آمار، امار مقدماتی است و  بارها مشاهده شده است که با گذشت زمان تعدیل و اصلاح شده است؛ گاهی افزایش یافته و گاهی کاهش یافته است اما تغییرات جدی و اساسی نداشته است بلکه در یک محدوده مشخص تعدیل شده است.

بر همین اساس باید توجه کرد که برخی از ارقام منتشر شده ممکن است دقیق نباشد. مخصوصا که روندهای موجود در حال بررسی باشد. یک مساله دیگر نیز مربوط به نحوه شناسایی کدهای تعرفه ای مربوط به زعفران است که بعضا اشتباهاتی در محیط اکسل توسط کاربران رخ میدهد. بر همین اساس دنیای زعفران تلاش میکند با حوصله امارهای جدید را بررسی و گزارش متقن تهیه کند.

در خصوص عملکرد ماهانه صادرات زعفران در ماه های قبل (تا انتهای آذرماه) این مطلب را بخوانید:

چه خبر از آخرین آمار ماهانه صادرات زعفران ؟ یک تخمین در خصوص موجودی انبار و قیمتها

بر همین اساس، در خصوص آمار ماهانه صادرات زعفران در انتهای دیماه، بررسیهای اولیه حکایت از صادرات 35 تن زعفران طی اولین ماه زمستان دارد. عددی که در صورت تایید نهایی، می تواند موید تداوم رشد صادرات ماهانه بالای 30 تن باشد. اگرچه افت رقم صادرات نسبت به آبان ماه برخی را نگران کرده است اما باید توجه کرد که صادرات آبان ماه یک رکورد خاص بود. به طور معمول اگر در سال به طور متوسط ماهانه 30 تن زعفران صادر شود یک رکورد قابل توجه است.

با شرایط فعلی کل صادرات زعفران در 10 ماهه اول امسال به 260 تن رسید. این در حالی است که در 12 ماهه سال 98 فقط 280 تن زعفران صادر شده بود و احتمال رکوردشکنی در سال جاری بسیار بالاست. با همه اینها، برای تحلیل و تصمیم در خصوص توزان عرضه و تقاضا و روند قیمت ها، باید علاوه بر روند صادرات نگاهی به موجودی انبارها، تخمین تولید در سال 99 و شرایط مصرف داخلی (وضعیت سفرها در تعطیلات نوروز و برگزاری مراسمات) هم داشت.

به زودی، در یک گزارش تکمیلی در سایت، جزئیات مربوط به آمار صادرات و تحلیل های مربوطه به صورت تفصیلی منتشر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید