• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • بازگشت زنگنه با انتقاد از شورای ملی، حمایت تام از اوسک و تلاش برای راه اندازی تعاونی ملی زعفران

بازگشت زنگنه با انتقاد از شورای ملی، حمایت تام از اوسک و تلاش برای راه اندازی تعاونی ملی زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 24, 1399
  • اخبار
زنگنه: زعفران 60 میلیونی

زنگنه بعد از چند ماه دوری از فضای رسانه ای زعفران مطرح کرد:

انتقاد از شورای ملی، حمایت تام از اوسک و تلاش برای راه اندازی تعاونی ملی زعفران

محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه در مجلس که مدتی از فضای رسانه ای زعفران دور بود، در ابتدای آخرین هفته سال یک مصاحبه در محل کارخانه شرکت طلای سرخ با خبرگزاری ایلنا انجام داده و ضمن انتقاد صریح از شورای ملی زعفران، به حمایت از ایده اوسک پرداخت و گفت: ، امیدواریم تا خرداد ماه جلسه سفرای کشورهای زعفران خیز را در مجلس داشته باشیم و بعد از این جلسه شاهد نتایج درخشان این ایده بین المللی باشیم. وی همچنین گفت: سعی داریم از طریق مجلس شورای اسلامی، تعاونی ملی زعفران را راه‌اندازی کنیم و افزود: اصلاح ساختار شورای ملی زعفران در مجلس مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه با حضور در جلسه‌ای که در بزرگترین کارخانه زنجیره ارزش زعفران و با حضور فرماندار، رئیس اداره اطلاعات و برخی مسئولان شهرستان در تربت حیدریه برگزار شد گفت: یکی از ضعف هایی که در کشور داریم، متاسفانه داشته های خوبمان را درست عرضه نمی‌کنیم و کار بسیار ارزشمندی که برای زعفران توسط اوسک انجام شده، قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در مجلس میزبان باشیم تا کشورهای عضو اوسک را دورهم جمع کنیم و زمانی که یک برگه قرارداد و کاغذ بین تمام این کشورها امضا شود، ایده اوسک ارزش بیشتری پیدا می کند.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: باید از طریق ساز و کارهای این حوزه، سند اولیه این کار را قبل از اینکه دیگر کشورها این طرح را از ایران کپی کنند، تهیه کنیم و باید این زنجیره را عملیاتی کنیم و شاهد خروجی آن باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن گلایه از شورای ملی زعفران گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از خام فروشی زعفران و حمایت های مسئولان از طرح اوسک، از شورای ملی زعفران انتظار نمی رفت که به استاندار نامه بزند و قصد عیب جویی از این طرح فراملی را داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعی داریم از طریق مجلس شورای اسلامی، تعاونی ملی زعفران را راه‌اندازی کنیم، گفت: اصلاح ساختار شورای ملی زعفران در مجلس مطرح است، متاسفانه یک فضای انحصاری در این شورا شکل گرفته است که باید افراد متخصص در این شورا راه یابند.

زنگنه تصریح کرد: باید تمام تولیدکنندگان احساس کنند که اوسک یه طرح ملی با منافع مشترک برای همه  آنها است و اینجا باید محل همگرایی بین تولیدکنندگان زعفران باشد.

وی تاکید کرد: در بحث فرآوری زعفران باید بیشتر تلاش کنیم، باید در تولید محصولات مختلف زعفرانی گام‌های بیشتری برداشته شود تا شاهد ارزش افزوده این محصول باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از فروردین ماه باید به این سمت حرکت کنیم که محصول کشاورز را قبل از اینکه تولید کند، به فروش برسانیم تا شاهد ضرر کشاورزان و تولیدکنندگان نباشیم، امیدواریم تا خرداد ماه جلسه سفرای کشورهای زعفران خیز را در مجلس داشته باشیم و بعد از این جلسه شاهد نتایج درخشان این ایده بین المللی باشیم.

احسان مصطفوی مدیر طرح OSEC نیز در این دیدار گفت: اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران و اولین پیشخوان زعفران کشور، اولین موزه تخصصی زعفران کشور، طرح قرارداد کشاورزی از جمله اقداماتی است که در سازمان جهانی زعفران انجام داده ایم.

وی گفت: همچنین سامانه قیمت گذاری و اصالت سنجی زعفران که طبق فرمول بررسی و قیمت مشخص می کند از اقدامات موثری است که در دست انجام است و مرحله اول آن در اردیبهشت سال آینده رونمایی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: حسینی: در ماجرای اوپک زعفران ، برخی به دنبال مقاصد شخصی هستند | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید