• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • پرونده زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی در سال 98 در پایان سال 99 بسته شد

پرونده زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی در سال 98 در پایان سال 99 بسته شد

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 28, 1399
  • اخبار
زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی- نحوه واگذاری 50 تن زعفران - خرید حمایتی زعفران در خراسان

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد

پرونده زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی در سال 98 در پایان سال 99 بسته شد

در آخرین روزهای سال 1399، معاون بازرگانی سازمان تعاونی روستایی خبر داد که تمام محصول خریداری شده توسط تعاون روستایی در استانهای خراسان طی سال 1398، هم اکنون فروخته شده است و می توان گفت پرونده پرماجرای خرید و عرضه حدود 72 تن زعفران توسط نماینده دولت بالاخره بسته شد.

به گزارش دنیای زعفران، طی پاییز سال 1398 حدود 72 تن زعفران توسط تعاون روستایی در استان های خراسان خریداری شد که ناتوانی این سازمان در فروش یا صادرات ان و همچنین بدقولی در پرداخت پول کشاورزان حاشیه ها و انتقادات زیادی ایجاد کرده بود. درباره آخرین معاملات زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی در بورس کالااینجا بیشتر بخوانید:

غوغای زعفران در تالار فیزیکی بورس کالا ؛ زعفران تعاون روستایی بالاخره فروش رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، مرتضی معتمد، معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: بیش از ۷۲ تن زعفران خریداری و دپو شده در انبارهای فنی و مکانیزه استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متعلق به این سازمان بفروش رسید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ به دلیل بروز افت قیمت محصول زعفران تولیدی کشاورزان در بازار و کاهش قیمت آن به پایین‌تر از قیمت تمام شده و متصور بودن ضرر و زیان کشاورزان، این سازمان با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبادرت به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی از کشاورزان کرد و با خرید و جمع آوری محصول مازاد از بازار قیمت آن را به نفع تولید کنندگان در بازار افزایش داد.

به گفته این مقام مسئول در سال مذکور حدود ۷۲ تن زعفران به شیوه خرید حمایتی با کیفیت‌های صادراتی از کشاورزان خریداری گردید که در سال ۹۹ در بورس کالای ایران عرضه و در اسفند ماه به طور کامل بفروش رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید