• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصطفوی مطرح کرد: حرکت سازمان جهانی اوسک در راستای منویات رهبر معظم انقلاب

مصطفوی مطرح کرد: حرکت سازمان جهانی اوسک در راستای منویات رهبر معظم انقلاب

  • توسط دنیای زعفران
  • فروردین 1, 1400
  • اخبار

مصطفوی در خصوص اقداماتش در راستای شعارهای سال مطرح کرد:

حرکت سازمان جهانی اوسک در راستای منویات رهبر معظم انقلاب

مدیر طرح سازمان جهانی اوسک osec گفت: این سازمان از مدت ها قبل در زمینه جهش تولید قدم برداشته و با توجه به نامگذاری امسال اقدامات موثری در زمینه مانع‌زدایی برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، سید احسان مصطفوی در این خصوص گفت: سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده بود، از حیث توجه به امر تولید بسیار حائز اهمیت بود که ما نیز در راستای این شعار و اهمیت موضوع تولید، گام های بزرگی برداشتیم.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات موثر، افتتاح بزرگترین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران توسط ریاست جمهوری در بهمن ماه سال گذشته بود که با افتتاح این کارخانه زمینه تولید و فرآوری محصول طلای سرخ ایران در سال جاری به صورت هدفمند و با برنامه مشخص افزایش خواهد یافت.

مصطفوی گفت: امسال نیز مقام معظم رهبری شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی را برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کردند که توجه ایشان به امر مهم تولید را نشان می دهد، سازمان جهانی osec نیز از مدت ها قبل توجه به بحث مانع زدایی را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: سازمان جهانی زعفران نیز با اقدامات موثری که برای ارزش این محصول در سطح ملی و بین المللی انجام داده، و در سال جاری پشتیبانی خوبی از کشاورزان و زعفران کاران انجام خواهد داد که این امر نیز در مسیر منویات رهبری است.

مدیر طرح سازمان جهانی osec در پایان گفت: با توجه با نامگذاری امسال، روحیه ما برای تکمیل جهش تولید و توجه بیشتر به مانع زدایی بیشتر شده و از ابتدای سال جاری با قدرت بیشتری در این راستا حرکت خواهیم کرد، و کشاورزان زحمتکش بداند که سال پر برکت و متفاوتی در رشد جایگاه زعفران خواهیم داشت.

اوسک چیست؟

به گزارش دنیای زعفران، سازمان جهانی اوسک یک ایده خاص جهت مدیریت بازار زعفران است که اولین بار از حدود 2 سال پیش توسط سیداحسان مصطفوی مطرح شد و کار رسانه ای گسترده ای روی آن انجام شد.

البته بعد از 2 سال هنوز این سازمان ماهیتی رسمی ندارد و طبق اعلام مصطفوی در اواخر سال 1399 این نهاد در حال ثبت به عنوان یک سازمان مردم نهاد است. مراحل ثبت در داخل کشور در حال انجام است و فعلا ماهیتی بین المللی ندارد.

اوسک چیست و در چه مرحله ای است؟؛ فعلا یک سازمان مردم نهادِ در حال ثبت!

این ایده مورد حمایت زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه و همچنین رئیس جمهور قرار گرفت. اینجا بیشتر بخوانید:

بازگشت زنگنه با انتقاد از شورای ملی، حمایت تام از اوسک و تلاش برای راه اندازی تعاونی ملی زعفران
حمایت رئیس جمهور از سازمان جهانی مدیریت زعفران + افتتاح و رونمایی چند طرح

اما برخی فعالان بازار زعفران انتقادات نسبتا تندی نسبت به آن مطرح کرده اند. اینجا بیشتر بخوانید:

حسینی: در ماجرای اوپک زعفران ، برخی به دنبال مقاصد شخصی هستند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما