فروش زعفران تعاونی ؛ بالاتر از قیمت پایه، کمتر از قیمت خرید

  • توسط دنیای زعفران
  • فروردین 17, 1400
  • تحلیل
جزئیات فروش زعفران تعاونی - 17 فروردین 1400

معامله 2.5 تن زعفران امسالی در تالار فیزیکی بورس کالا

فروش زعفران تعاونی ؛ بالاتر از قیمت پایه، کمتر از قیمت خرید

امروز تعاون روستایی 500 کیلوگرم زعفران نگین و 2 تن زعفران پوشال تولید امسال را در تالار فیزیکی بورس کالا عرضه کرد که همگی به فروش رفت. قیمت پایه عرضه نگین 12 بود که 12.1 معامله شد و قیمت پایه پوشال 9 میلیون تومان بود که 9.3 معامله شد.

تعاونی امروز 2.5 تن زعفران فروخت که اگرچه اندکی بالاتر از قیمت پایه فروش رفت اما حدود 1 میلیون تومان پایین تر از قیمت خرید بوده است. شرایط پرداخت هم به صورت 4 ماهه است.

شرایط عرضه و فروش زعفران تعاونی در بورس (تالار فیزیکی) چگونه بود؟

اما سوال این است که شرایط فروش زعفران نگین و پوشال در تالار فیزیکی بورس کالا چگونه بود؟ جزئیات شرایط عرضه طبق اطلاعیه عرضه به شرح زیر است:

✅زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین)محصول تولیدسال 1399

✅آدرس محل تحویل:ازانبارهای در اختیار سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی(شهرستان مشهد)-

✅ محصول در بسته های مخصوص نایلونی پلمپ شده حداکثر پنج کیلوگرمی است- حداقل خرید ده کیلوگرم میباشد- خریدار می تواند قبل از خرید، محصول را رویت نماید-

✅در صورت عدم برداشت کالا توسط خریدار پس از ده روز کاری از تاریخ صدور گواهی نامه تسویه و حواله خرید کالا، خریدار مشمول پرداخت هزینه انبارداری معادل 20 ريال برای هر گرم روزانه در زمان برداشت کالا میباشد- افت احتمالی کیفی ناشی از عدم برداشت بموقع بر عهده خریدار خواهد بود- آنالیز مطابق جدول شماره1ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی استاندارد ملی (1-259) میباشد-

✅خریدار ملزم به واریز ده درصد ارزش قرارداد تا قبل از تسویه قرارداد به حساب عملیاتی بورس کالای ایران میباشد و در معاملات نسیه، تسویه اعتباری مطابق مقررات بورس کالای ایران بمدت چهارماهه با کارمزد یک و نیم درصد ماهیانه میباشد.

گفتنی است طی اسفندماه نیز 46 تن زعفران تعاونی که از سال 1398 در انبار این سازمان مانده بود به فروش رفت. معاملات امروز روی زعفران خرید 1399 بود که امسالی محسوب می شود. امسال کلا حدود 12 تن زعفران خریداری شد که بسیار کمتر از سال قبل است.

اینجا بیشتر بخوانید:

فروش زعفران تعاونی در تالار فیزیکی بورس کالا ؛ زعفران تعاون روستایی بالاخره فروش رفت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید