• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران و عدم سواد اقتصادی از مشکلات اصلی زعفران است

رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران و عدم سواد اقتصادی از مشکلات اصلی زعفران است

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 12, 1400
  • اخبار
رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران- زنگنه - زعفران کاران

زنگنه نماینده تربت در نشستی خبری مطرح کرد:

رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران و عدم سواد اقتصادی از مشکلات اصلی زعفران است

وعده های زنگنه در خصوصِ تسهیلات هزار میلیاردی، نهاد جامع زعفران و همکاری 4 جانبه نهادها برای رفع مشکلات

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، عدم سواد اقتصادی و رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران  را ازمشکلات اصلی این محصول دانست و تصریح کرد که با نگاه سنتی موجود در صادرکنندگان زعفران و تقابل منافع صادرکننده و کشاورز، هر دو متضرر می­شوند. وی در خصوص برنامه هایش برای رفع مسائل زعفران نیز به این موارد اشاره کرد:

انجام مقدمات ایجاد نهاد جامع زعفران

تصویب تسهیلات هزار میلیاردی

بسیج 4 جانبه  برای تحول در حوزه طلای سرخ

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری ضمن اشاره به وضعیت صادرات و رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران گفت: نگاه سنتی به صادرات زعفران و فروش فله‌ای آن از مشکلات صنعت زعفران و کاهش قیمت این محصول است.

به گزارش ایرنا، محسن زنگنه روز پنجشنبه در نشستی خبری در تربت حیدریه افزود: وقتی صادرکننده با نگاه سنتی و بدون برندسازی و ایجاد ارزش افزوده به دنبال فروش فله ای محصول زعفران است قیمت این محصول پایین می ماند و کشاورز و صادرکننده هر دو متضرر می شوند.

عدم سواد اقتصادی و رقابت مخرب صادرکنندگان زعفران ، از مشکلات اصلی است

وی اظهار کرد: عدم سواد اقتصادی صادرکنندگان و رقابت منفی آنها با یکدیگر و ناآگاهی از شرایط بازار بین الملل از مشکلات اصلی حوزه زعفران است و از سویی تعارض منافع صادرکننده و کشاورز، عاملی دیگر برای نابسامانی بازار این محصول شده است چون کشاورز قصد دارد زعفران را گران‌تر بفروشد و در مقابل صادرکننده تلاش می کند آنرا ارزان تر بخرد و چون صادر کنندگان ما عمدتا نگاه سنتی دارند، مافیای زعفران بیشتر بر بخش صادرات این محصول متمرکز شده است.

مقدمات ایجاد نهاد جامع زعفران انجام شده است

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس گفت: برای سر و سامان دادن به وضعیت ضروری است نهاد جامع زعفران‌کاران شکل بگیرد که مقدمات آن انجام شده و نخستین شرکت سهامی عام ویژه زعفران کاران در شرف تشکیل است که در بورس فعال می شود و اگر این اقدام جواب دهد دیگر در آینده نیازی به کمک دولتی نیز نخواهیم داشت.

تسهیلات هزار میلیاردی برای زعفران

زنگنه افزود: امسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۴ برای حمایت از بخش های مختلف کشاورزی از جمله زعفران منظور شده است که برای زعفران نیز ردیف بودجه گرفته ایم و حدود هزار میلیارد تومان از این مبلغ سهم محصول زعفران است.

بسیج 4 جانبه  برای تحول در حوزه طلای سرخ

وی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بانک کشاورزی در کنار صندوق های سرمایه گذاری زعفران بسیج شده اند تا اتفاق خوبی در حوزه زعفران رقم بخورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید