تصویب و اعلام “بسته حمایتی زعفران” تا دوشنبه آینده

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 24, 1400
  • اخبار
اولین جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در دولت سیزدهم-سیاستهای حمایتی زعفران

تصویب و اعلام “بسته حمایتی زعفران” تا دوشنبه آینده

نشست شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. طبق اخبار واصله نظرات مختلف در خصوص “بسته حمایتی زعفران در این نشست مطرح شده و قرار است کلیات بسته در جلسه دوشنبه آینده به بحث گذاشته شده و اعلام شود.

اعلام بسته حمایتی تا دوشنبه آینده

به گزارش صبحانه در خصوص بسته حمایتی زعفران ،در نشست شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که با حضور وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. درباره بسته حمایتی زعفران بحث و تبادل نظر کردند.

اولین جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در دولت سیزدهم

اولین جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در دولت سیزدهم

 

بر اساس تصمیم این نشست، بسته سیاست های حمایتی از زعفران در شورای قیمت گذاری و سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تا دوشنبه آینده اعلام خواهد شد.

ایران تولید کننده 90 درصد زعفران جهان است،‌ اما صادرات سنتی و فله‌ای باعث شده، زعفران به نام برندهای اسپانیایی در دنیا شناخته شود.

به گزارش دنیای زعفران، مدتهاست که سیاست جامع و کارآمدی در حوزه زعفران اتخاذ نشده است و این موضوع منجر به مشکلات عدیده در این حوزه شده است. از جمله افت شدید قیمت دلاری زعفران، بی رغبتی به تولید و …. است که باید برای ان فکری شود.

امسال فرآیند بهتری برای اخذ سیاست طی شد و بررسی های دقیقتری انجام شد اما طبیعتا باز هم شالوده سیاست تعیین یک قیمت بدون ضمانت اجرایی و همچنین پرداخت تسهیلات خواهد بود. چرا که سیاستگذاران ابزار دیگری ندارند و توان کارشناسی کافی برای طراحی ساز و کارها (mechanism design) و یا سیاست های کاراتر وجود ندارد.

با این حال امید است اتخاذ یک سیاست کم ایراد به همراه وضعیت بنیادین صنعت زعفران به مرور شرایط را بهتر کند و صنعت زعفران از اغما به درآید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید