عطر زعفران نو در بورس کالا

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 27, 1400
  • اخبار
عطر زعفران نو در بورس کالا

با راه اندازی دو قرارداد مشتقه روی زعفران تولید 1400 رخ می دهد:

عطر زعفران نو در بورس کالا

اگرچه هنوز در مزارع خبری از زعفران جدید نیست اما عطر زعفران نو در بورس کالا پیچیده است؛ جایی که هفته قبل قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دیماه 1400 راه اندازی شد و قرار است امروز قرارداد اختیار معامله نیز روی این نوع زعفران راه­اندازی شود.

گفتنی است این دو نوع قرارداد هر دو جزو مشتقات مالی هستند که روی یک دارایی پایه فیزیکی تعریف می­شوند. دارایی پایه این قراردادها نیز گواهی سپرده زعفران نگینِ تولید سال 1400 است.

اگرچه هنوز از گواهی سپرده های جدید خبری نیست اما مشتقات مالی پیشاپیش راه­اندازی شده اند. علت ان هم این است که گواهی سپرده ها زمانی قابل راه اندازی هستند که زعفران جدید تولید و به انبار تحویل شود.

برای آشنایی بیشتر با مشتقات مالی و همچنین گواهی سپرده زعفران می توانید به بخش اموزشی دنیای زعفران مراجعه کنید.

گفتنی است قرارداد آتی زعفران نگین تولید سال 1400 برای تحویل دیماه هم اکنون در محدوده 20 میلیون تومان (به ازای هر کیلوگرم) معامله می شود.

اما قرارداد اختیار معامله قرار است امروز راه اندازی شود. در این خصوص، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران نگین با سررسید دی ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» امروز عطر زعفران نو در بورس کالا دوباره خواهید پیچید. براساس این اطلاعیه، راه اندازی قرارداد مذکور از روز شنبه ۲۷ شهریور ماه جاری خواهد بود.

گفتنی است، قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید