• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • در صورت تصویب مجلس : ارز حاصل از صادرات را وارد کشور نمایید و الا مجازات خواهید شد !

در صورت تصویب مجلس : ارز حاصل از صادرات را وارد کشور نمایید و الا مجازات خواهید شد !

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 17, 1400
  • اخبار

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا طرحی را به مجلس ارایه داده اند که بسیار مورد توجه قرارگرفته است ؛ طرح جرم انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات. این طرح که با انتقاد شدید صادرکنندگان مواجه شده است، باید دید که به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

به گزارش دنیای زعفران ، به تازگی طرحی با عنوان «طرح جرم‌انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات» در نوبت بررسی در پارلمان قرار گرفته است که درصورت تصویب نهایی آن، کلیه صادر کنندگان کالا‌ها موظف خواهند شد پس از فروش کالای خود در خارج از کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه از دریافت بهای کالا ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی ارائه نمایند خودداری از وارد کردن ارز حاصل از صادرات برای بار اول جریمه نقدی معادل دو برابر بهای کالاهای صادر شده را در پی خواهد داشت و برای بار دوم علاوه بر لغو کارت بازرگانی متخلف به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

این قانون که در قالب یک ماده واحده تنظیم شده است ، به امضای 38 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.در بخش مقدمه ماده واحده ی مزبور چنین آمده است :

با عنایت به تحریم نفت، صادرات کالاهای غیر نفتی مهم ترین منبع تامین ارز می‌باشد و باز گشت ارز حاصل از صادرات کالاها به کشور می‌تواند در ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای ارزهای بین المللی و کاهش قیمت دلار تاثیر مهمی داشته باشد با این حال برخی صادر کنندگان با استفاده از تسهیلات ایجاد شده توسط مجلس و دولت محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی و مواد اولیه کشور را به قیمت مناسب تهیه و به خارج از کشور صادر می‌کنند اما از وارد کردن درآمد حاصل از فروش این کالاها به چرخه اقتصادی کشور خودداری می‌نمایند لذا در راستای تمهید مقدمات کاهش قیمت دلار، یورو و سایر ارز های بین المللی در ایران و حمایت از تولید ملی طرح ذیل به مجلس محترم ارائه می‌گردد.

نمایندگانی همچون جواد نیک بین ، نماینده کاشمر و بردسکن ، میرسلیم ، شریعتی نیاسر ، پژمان فر ، دلخوش و … در این طرح به چشم می خورد. نکته جالب توجه آنست که ، اسامی نمایندگانی از شهرهای زعفران خیز نیز در این طرح به چشم می خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما