توقف مجدد قیمت زعفران بورسی پشت 43 میلیون تومان

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 30, 1401
  • گزارش
روند قیمت زعفران بورسی در 9 ماه اخیر

توقف مجدد قیمت زعفران بورسی پشت 43 میلیون تومان

قیمت زعفران نگین بورسی در سال جدید (زعفران تولید 1400) کار خود را در بورس از سطح قیمتی 24 میلیون تومان اغاز کرد و خیلی سریع تا نیمه اول دیماه توانست با رشد حدود 20 میلیون تومانی به محدوده 43 میلیون تومان برسد.

چنانچه نمودار نشان می دهد، در یک دوره دوماهه قیمت ها به سرعت رشد کرد. روندی که عمدتا ناشی از اخبار کاهش شدید تولید و اثبات ان در نواحی مختلف بود.

روند قیمت زعفران بورسی در 9 ماه اخیر

اما توان عبور از این ناحیه را نداشت و درست در همان روزهایی که برخی حرف از زعفران 60 میلیونی میزدند، قیمت ها نزولی شد و تا 32 م.ت هم افت کرد.
اما از اواخر سال گذشته به مدد کمبود زعفران و البته طرح واردکردن صندوق های سرمایه گذاری به زعفران، قیمت ها به صورت مداوم رشد کرد و دوباره تا محدوده 43 میلیون تومان در برخی نمادها رسید.
اما قیمت  باز هم توان عبور از این ناحیه را نداشت. البته تفاوت اصلی در انتهای خردادماه با اوایل دیماه در این است که ان موقع زعفران دست مردم بود و به اقتضای بازار رشد کرد و اکنون زعفران در قبضه صندوق ها و برخی شرکت هاست و در اکثر نمادها به صورت دستوری و کد به کد معامله می شود.

گزارش بازار امروز

در ادامه روند اصلاحی قیمت زعفران در بورس، قیمت نماد سحرخیز به 39.5 میلیون تومان بازگشت. این نماد این روزها واقعی ترین قیمت را در بازار دارد و امروز هم بیشتری حجم معاملات را داشت که نیمی از ان توسط حقیقی ها انجام شد.
قیمت زعفران در بورس بعد از رشد تا محدوده 43 میلیون تومان، وارد فاز اصلاحی شده است و فعلا تومان رشد بیشتری از خود نشان نمی دهد.در نمادهای تحت کنترل صندوق ها قیمت حدود 42 میلیون تومان است و در سایر نمادها – سه نمادی که آزادانه تر معامله می شوند- حدود 40 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید – آینده قیمت زعفران و تحلیل بازی جدید در طلای سرخ

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید