• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی بارش های اخیر به زعفران کاران آزادشهری

خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی بارش های اخیر به زعفران کاران آزادشهری

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 13, 1401
  • اخبار

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: متاسفانه بارش های چند روز گذشته در استان گلستان و شهرستان ازادشهر حدود ۲۴۰ میلیارد ریال به مزارع زعفران خسارت وارد کرد.

بارش‌های چند روز گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد

به گزارش دنیای زعفران ، حسین ممشلی اظهار کرد: بارش های اخیر در استان گلستان و شهرستان آزادشهر سبب خوشحالی کشاورزان و افزایش تولید محصولات زراعی در کشت محصولات پاییزه و زمستانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بارش سبب خسارت هایی به مزارع زعفران شده و این بارش در روند برداشت و کیفیت محصول مشکلاتی ایجاد می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی از مزارع زعفران که بخش عمده ان در روستای وامنان از توابع شهرستان ازادشهر بوده سبب لگدمال شدن بخشی از گلهای زعفران به خاطر تردد شده و این بارش ها سبب تاخیر در برداشت محصول می شود.

عدم پوشش بیمه نسبت به محصول زعفران

وی ادامه داد: پیش بینی می شود حدود ۲۰ درصد از تولید امسال محصول زعفران خسارت دیده باشد که در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع گل ده(بارآور) امسال به میزان ۲ کیلوگرم در هکتار را شامل می شود.

ممشلی گفت: در مجموع ۶۰۰ کیلوگرم از این محصول خسارت دیده که با قیمت هرکیلوگرم ۴۰۰ میلیون ریال ، مجموعا ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت مزارع زعفران در اثر بارش های چند روز گذشته است.متاسفانه زعفران و گیاهان دارویی جزو اقلام تحت پوشش محصولات کشاورزی نبوده و تلاش داریم تا با بیمه این محصولات بخشی از خسارت های احتمالی کشاورزان را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در بارندگی های رگباری و سیل اسای هفته های گذشته نیز بخش زیادی از محصولات کشاورزی منطقه به ویژه زعفران توسط رواناب های زیرگل و لای مدفون شدند و این بارندگی ها نیز حدود ۸۹ میلیارد تومان به شهرستان ازادشهر خسارت وارد کرد.

معاون جهادکشاورزی خراسان رضوی مدعی شد :کاهش تولید زعفران به سبب خشکسالی

زعفرانکارانی که تولید زعفران بالایی دارند یکباره زعفران خود را وارد بازار نکنند / سود ۷۰۰ میلیارد تومانی زعفرانکاران نیشابور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید