• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • سطح زیرکشت زعفران در جهان کاهش یافته است/ راهکار زینلی جهت افزایش قیمت زعفران در جهان: کشاورزان زعفران را ذخیره کنند!

سطح زیرکشت زعفران در جهان کاهش یافته است/ راهکار زینلی جهت افزایش قیمت زعفران در جهان: کشاورزان زعفران را ذخیره کنند!

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 20, 1401
  • اخبار
صندوق زعفران - زینلی

 مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیرکشت زعفران بدلیل شرایط اقلیمی، افزایش هزینه کارگری و سختی برداشت نسبت به کشت سایر گیاهان دارویی در جهان کاهش یافته است.

به گزارش دنیای زعفران , حسن زینلی روز پنجشنبه در اولین میز علمی، تخصصی و اقتصادی زعفران در فاروج خراسان شمالی اظهار داشت: کشورهایی که سالانه ۴۷ تن زعفران در سال تولید می کردند، سطح زیرکشت زعفران و بالتبع عملکردشان به شدت کاهش پیدا کرده است.

کشورهای تولیدکننده زعفران تمایلی به تولید ندارند

وی تصریح کرد: سطح زیرکشت زعفران در جهان کاهش یافته و میزان زعفران تولیدی در جهان رو به اتمام است از طرفی کشورهای تولید کننده رغبتی به کشت این محصول با ارزش ندارند و این شرایط فرصت تولید زعفران را در کشور را فراهم کرده باید از این فرصت برای بهبود شرایط سطح زیرکشت زعفران و تولید بیشتر استفاده کرد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر کشاورزان بتوانند تحت شرایطی محصول خود را ذخیره کنند به طور قابل ملاحظه ای قیمت زعفران در جهان افزایش خواهد یافت.

۱۲۲ هزارهکتار سطح زیرکشت زعفران در ایران

وی عنوان کرد: میزان تولید گیاهان دارویی کشور در حال حاضر ۴۰۰ هزار هکتار است که از این میزان ۱۲۲ هزار هکتار مربوط به سطح زیرکشت زعفران است.

زینلی خاطرنشان کرد: کشت زعفران بدلیل شرایط اقلیمی، افزایش هزینه کارگری و سختی برداشت نسبت به کشت سایر گیاهان دارویی مورد استقبال کشورهای تولید کننده نیست و این شرایط فرصت خوبی برای توسعه بازار زعفران، جلوگیری از خام فروشی و تولید بهتر محصول را فراهم کرده است.

خودکفایی در تولید برخی از گیاهان دارویی

وی افزود: سال گذشته در گیاه سیاه دانه به خودکفایی رسیده ایم و امسال هم در زمینه تخم شربتی و برخی گیاهان به خودکفایی می رسیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در بسیاری از گیاهان دارویی رتبه اول تا پنجم را در جهان داریم و در زمینه برخی گیاهان از جمله زنجبیل، هل و دارچین که وارداتی هستند به زودی نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: کشت ۱۳ گیاه دارویی با ارزش از جمله زعفران، زیره، گل محمدی، زرشک، عناب، گشنیز، آویشن شیرازی، چای ترش، حنا و آلوئه ورا در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید :

 

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: مشخصات ظاهری زعفران نگین تحویلی به انبارهای بورسی تعیین شد | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید