• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر کشاورزی طی اقدامی عجیب شرایط خرید حمایتی زعفران را تغییر داد! / آیا دستور وزیر به گذشته نیز عطف خواهد شد!؟

وزیر کشاورزی طی اقدامی عجیب شرایط خرید حمایتی زعفران را تغییر داد! / آیا دستور وزیر به گذشته نیز عطف خواهد شد!؟

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 8, 1401
  • اخبار

وزیر کشاورزی طی نامه ای شرایط خرید حمایتی زعفران را ارتقاء داد تا بدینگونه موجب اعتراض زعفرانکاران شود!

دنیای زعفران- وزارت جهاد کشاورزی اخیرا طی اقدامی عجیب شرایط اعلامی پیشین در خرید توافقی زعفران را تغییر داده است. در نامه ای که طی روزهای اخیر منتشر شده است ؛ وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای با قید آنی و حایز اهمیت خطاب به مدیرعامل سازمان تعاون روستایی شرایط جدید و بعضأ دشوارتری را برای خرید حمایتی تعیین نموده است ؛ به عنوان مثال شاخص کروسین در نامه ی اخیر وزیر به عدد ۲۹۰ افزایش یافته است. دستور وزیر در حالی است که تا روزهای اخیر بیش از ۲۰ تن زعفران از کشاورزان در قالب خرید حمایتی زعفران , خریداری شده است.

مشاور حقوقی وزیر کجا بود !؟

دستور وزیر محترم کشاورزی آشکارا مغایر با اصول اولیه ی بیع در قوانین موضوعه و فقه شیعی است. به نظر می رسد , چنانچه وزیر محترم پیش از انتشار چنین دستوری ابعاد حقوقی تصمیم خویش را ارزیابی می نمود ؛ بی تردید از اتخاذ چنین تصمیم عجیبی خودداری می کرد. ابعاد اجتماعی و سیاسی چنین دستوری نیز بجای خود !

واکنش زنگنه به دستور وزیر

انتشار نامه ی وزیر بلافاصله با واکنش زنگنه , نماینده مجلس , همراه شد. زنگنه در نامه ای ضمن بیان انتقاداتی نسبت به تصمیم اخیر وزیر , خواستار لغو آن شد.

باید منتظر ماند و دید که طی روزهای آینده چه خواهد شد ؛ اما آنچه آشکار است , اینست که دستور وزیر از منطق حقوقی و اجتماعی ضعیفی برخوردار است و احتمال اصلاح آن در روزهای آتی جدی به نظر می رسد. اقلا  , می توان با تغییر در دامنه ی زمانی اجرای این دستور از توالی فاسد آن کاست و منافع مکتسبه ی کشاورزان را نیز حفظ کرد ؛ هرچند احتمال لغو آن را نیز نباید از نظر دور داشت ؛ الله اعلم …

بانک ژن پیاز زعفران برای اولین بار در تربت حیدریه افتتاح شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید