• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیش بینی برداشت ۲۲ تن زعفران خشک از مزارع زعفران قاینات / اعطای تسهیلات جهت تولید زعفران ارگانیک

پیش بینی برداشت ۲۲ تن زعفران خشک از مزارع زعفران قاینات / اعطای تسهیلات جهت تولید زعفران ارگانیک

افزایش صادرات زعفران

سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات 5 هزار و 200 هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود 22تن زعفران خشک برداشت شود.

به گزارش دنیای زعفران , جهاد کشاورزی شهرستان قاینات گفت: عملیات برداشت زعفران در بیش از 5 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان شروع شده است.

به گزارش دنیای زعفران سید موسی موسوی، با اشاره به اینکه شهرستان قاینات از بیشترین سطح زیرکشت زعفران در استان برخوردار است، افزود: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات 5 هزار و 200 هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود 22تن زعفران خشک برداشت شود.

وی ادامه داد: درمجموع تعداد 12 هزار و 950 بهره بردار زعفرانکار در شهرستان قاینات وجود دارد که بیش از 80درصد زعفران تولیدی در بازارهای داخلی شهرستان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :

مدیر جهاد کشاورزی قاینات با اشاره به اینکه نحوه خشک کردن و فرآوری زعفران در بازاریابی و فروش و حتی صادرات آن تاثیر زیادی دارد، افزود: در حال حاضر 4 واحد فرآوری و بسته بندی زعفران در این شهرستان فعال است.

اعطای تسهیلات جهت تولید زعفران ارگانیک

وی ادامه داد: صادرات زعفران در سال‌های اخیر رونق گرفته است ولی درصد کمی از زعفران بصورت ارگانیک صادر می‌شود و صادرات زعفران نیازمند بازاریابی و توجه بیشتر به تولید زعفران ارگانیک است.

موسوی اظهارکرد: برای حمایت از کشت زعفران ارگانیک، تسهیلاتی از محل اعتبارات گیاهان دارویی بصورت قرض الحسنه به زعفران کارانی که قصد کاشت مزرعه زعفران ارگانیک را دارند و تحت پوشش شرکت‌های دارای مجوز تولید محصولات ارگانیک هستند به ازای هر هکتار 800 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

پیش بینی برداشت ۲۲ تن زعفران خشک از مزارع زعفران قاینات

وی افزود: زعفران قاینات با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و برداشت قبل از طلوع آفتاب از کیفیت بالاتری نسبت به زعفران تولیدی سایر مناطق برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاینات گفت: مشکل اصلی زعفران کاران خشکسالی‌ها و کم شدن میزان آب منابع آبی موجود و شور شدن آب در برخی از منابع آبی است که توسعه کشت زعفران را با مشکل مواجه کرده است.

۵ هکتار از اراضی زعفران قاینات زیر پوشش آبیاری قطره ای

وی افزود: حدود 5 هکتار از اراضی زعفران قاینات تحت پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته‌اند که این روش باعث افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب می‌شود، لذا این روش آبیاری به سایر زعفران کاران نیز پیشنهاد می‌شود.

شهرستان قاینات با 12 قرن پیشکسوت و پرچمدار تولید زعفران ایران است و زعفران آن با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و برداشت قبل از طلوع آفتاب از کیفیت بالاتری نسبت به زعفران تولیدی سایر مناطق برخوردار است.

تولید محصول ضد افسردگی با استفاده از زعفران در ایرا

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید