حداقل کروسین زعفران در ابتدای فصل برداشت 250 است!

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 3, 1401
  • اخبار
سیر صعودی قیمت زعفران - کروسین زعفران

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران  مدعی شد:

حداقل کروسین زعفران در ابتدای فصل برداشت 250 است!

در حالیکه کشاورزان به بخشنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نحوه درجه بندی و خرید و تعیین کروسین زعفران به میزان 290 برای خرید با بالاترین قیمت معترضند، یک عضو شورای ملی زعفران مدعی شد: در ابتدای برداشت محصول کروسین زعفران سرگل در بدترین  شرایط از ۲۵۰ بالاتر است.

گفتنی است بخشنامه قبلی وزارت کشاورزی با پیشنهاد نماینده شورای ملی باطل شده است و اکنون زعفران با کروسین کمتر از 290 با قیمتی کمتر از 41 میلیون تومان خریداری می شود.

بیشتر بخوانید:

تغییر شرایط خرید حمایتی زعفران به پیشنهاد و با پیگیری نماینده شورای ملی انجام شد

علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خواص و کروسین زعفران،  با بیان اینکه زعفران در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی در دنیا کاربردهای فراوانی دارد، گفت: طبیعتا خریداران به دنبال محصولات با کیفیت تر هستند بنابراین اگر می‌خواهیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم و در این بخش پیشرفت کنیم باید محصولات استاندارد به دست مصرف کنندگان و خریداران برسانیم.

وی افزود: کشاورزی که زحمت زیادی می‌کشد و یک مزرعه یک تا دو هکتاری خود را به درستی مدیریت می‌کند قطعا به‌دلیل جمع آوری به موقع محصول، فرآوری صحیح و خوب  قادر خواهد بود بهترین عملکرد و کیفیت را بدست آورد و حق او بیشترین حمایت و ارزش گذاری به محصولش است.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: در ابتدای برداشت محصول کروسین زعفران سرگل در بدترین  شرایط از ۲۵۰ بالاتر است، اما زعفرانی که چند سال در انبارها مانده  قطعا و بدون تردید میزان کروسین آن در بهترین حالت بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ خواهد بود. یک خریدار حرفه‌کای در هر کجای دنیا که باشد به این موارد توجه می‌کند و این طور نیست که ما بخواهیم نظرات غیر کارشناسی را بر بازار تحمیل کنیم و انتظار موفقیت هم داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم ولی بهره برداری درست از زعفران را در کشور جا ننداخته‌ایم گفت: باید خام فروشی زعفران را کنار بگذاریم و از محصولات جانبی آن بهره برداری کنیم، زیرا خریداران ما در دنیا به دنبال ترکیبات زعفران هستند. همچنین باید استانداردهای ایزو در رابطه با ادویه و چاشنی را رعایت کنیم تا بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم. اگر انتظار داریم که زعفران ما را با بالاترین قیمت در دنیا بخرند باید استانداردهای دنیا برای تولید و عرضه یک محصول با کیفیت رعایت شود.

به گزارش دنیای زعفران، کروسین زعفران عامل رنگ ان است و تاثیر زیادی در قیمت ان دارد. البته بسیاری دیگر معتقدند که این میزان قدرت رنگ بسیار نادر است و کروسین بالای 290 بسیار کم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید