خرید حمایتی ۲ تن زعفران نگین در خراسان شمالی

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 10, 1401
  • اخبار
صادرات زعفران - تحلیل بنیادین زعفران

پیش بینی می شود امسال ۲۲ تن زعفران از مزارع زعفران این استان برداشت شود.

به گزارش دنیای زعفران , جلیل رمضانی اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران از جمله زعفران نگین از دهه اول آبان ماه سال جاری آغاز شد و این خرید همچنان ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی عنوان کرد: سال ۱۳۹۸ در حدود ۷۶۱ تن زعفران نگین، سال ۱۳۹۹ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ تن زعفران نگین از کشاورزان خرید حمایتی شد و سال ۱۴۰۰ هیچگونه خرید حمایتی انجام نشد.

گرایش غالب زعفرانکاران خراسان شمالی به زعفران نگین

رمضانی افزود: زعفران کاران این استان از همان زمانی که کشت این محصول اقتصادی در این استان توسعه یافت در پاک کردن و جدا سازی نگین تخصص پیدا کردند و این رویه در کیفیت و قیمت محصول تاثیر گذار است در حالی که در برخی از استان ها همراه پوشال تهیه می شود.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت: بعد از تحویل نگین برای مشخص شدن کیفیت آن به آزمایشگاه دانشگاه فردوسی مشهد ارسال می شود و بعد از اعلام نتیجه و پذیرش از سوی کشاورز که حدود ۲ هفته طول می کشد ۳۰ درصد مبلغ به آنان پرداخت و مابقی را در کمتر از سه ماه پرداخت می شود.

تولید زعفران از هر هکتار ۵.۵ کیلوگرم است

تولید زعفران از سطح کشتزارهای این استان با ۵.۵ کیلوگرم در هر هکتار بیش از میانگین کشور است و این در حالی است که میانگین برداشت زعفران در کشور بیش از چهار کیلوگرم در هر یک هکتار است.

خراسان شمالی با چهار هزار و ۶۳ هکتار سطح زیر کشت زعفران بعد از استان های خراسان رضوی و جنوبی مقام سوم در کشور دارد که از این میزان ۶۱ هکتار غیر بارور است و پیش بینی می شود امسال ۲۲ تن زعفران به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان از سطح کشتزارهای این استان برداشت شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۷ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

خرید حمایتی ۲۱ تن زعفران در خراسان رضوی تا 8 آذرماه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید