دلارزدگی بازار آتی زعفران و افت قیمت با فرمان دلار

قیمت زعفران در بورس بازار آتی زعفران

دلارزدگی بازار آتی زعفران و افت زعفران با فرمان دلار

امروز 8 اسفندماه، همزمان با توقف روند صعودی نرخ ارز، قیمت در بورس مخصوصا بازار آتی زعفران نزولی شد! بازار گواهی سپرده حدود 4 درصد و آتی 5 درصد افت را ثبت کرد.

این در حالی است که بازار سنتی باثبات است و افت قیمت محسوسی از آن گزارش نشده است.

نکته جالب این است که رشد نرخ ارز معمولا بر زعفران بی تاثیر است. در دوره صعودی اخیر نیز محرک اصلی رشد قیمت زعفران روندهای عرضه و تقاضا در بازار سنتی بود. فقط در ابتدای این هفته شاهد رشد بورس در اثر رشد نرخ ارز بودیم.

اما همزمان با توقف رشد نرخ ارز امروز زعفران افت شدیدی را تجربه کرد (البته زعفران بورسی). همانطور که قبلا گفته ایم بازار “آتی” زعفران سرمنشا روندهای نزولی زعفران است و از نرخ ارز تاثیر زیادی می پذیرد.

نکته جالبتر این است که قیمت زعفران نسبت به اوج خود در صبح دیروز (60 هزار تومان) حدود 3 درصد افت کرده است اما زعفران بیش از 5 درصد افت کرده و در بازار آتی صف فروش شد!!!

به هر حال این روندها کوتاه مدت است و امیدواریم بازار سنتی و گواهی سپرده که کمتر از آتی متاثر از نرخ ارز است،بازار را کنترل کرده و هیجانات کوتاه مدت مدیریت شود تا طلای سرخ در روند واقعی و بلندمدت خود قرار بگیرد.

البته فعالان بازار آتی باید به روندها و منطق این بازار توجه کنند. حساسیت این بازار به نرخ ارز، اگره مبنای منطقی ندارد، اما یک واقعیت است و باید در ینش معاملات موردتوجه قرار گیرد.

قیمت زعفران در بورس بازار آتی زعفران

بیشتر بخوانید: آمار صادرات 10 ماهه زعفران و تحلیل و پالایش

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما